Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Meikkivoiteita ja muutama kokemus asiakaspalvelusta

keskiviikko 30. marraskuuta 2011

Meikkivoiteita ja muutama kokemus asiakaspalvelusta

Kun joku aika sitten kyselin teidän lempparimeikkivoiteitanne, minulla oli oikeastaan jo niin kiire saada uusi, etten ehtinytkään juurikaan syventyä noihin teidän suosituksiinne. Kovasti sieltä kärkeen nousi tuo Lancômen Teint Miracle, joka tällä kertaa jäi mulla hyllyyn kirpaisevan hintansa takia. Pakko kuitenkin ensiviikkoisella Tallinnan reissullamme vilkaista saisiko sitä sieltä jostain edullisemmin, tai viimeistään metsästää tammikuussa lentokentältä hieman edullisempaan hintaan! Myös nuo mineraalimeikkivoiteet houkuttelee kokeilemaan, ehkäpä niitäkin siis uskaltautuisin jo joskus testaamaan! :)

Tällä kertaa kuitenkin päädyin nopeaan ratkaisuun, eli lähdin ihan puhtaasti hakemaan kosmetiikkaliikkeiden myyjiltä suoraa neuvoa, mikä meikkivoide minun kannattaisi ottaa - sitähän varten niitä myyjiä ja kosmetologeja palkataan.



Suuntasin ensin Stockmann Beautyyn, jossa ensinnäkin jouduin itse hakemaan myyjän avuksi, ja kun esitin vaatimukseni (Biothermin Aquaradiance Light:in tyyppinen, alle 40 euroa), kiikutettiin minut 54 euroa maksavan meikkivoiteen luokse. Kiitin vinkistä, jonka jälkeen muistutin tuon olevan hieman tyyris makuuni, joten seuraava esiteltävä meikkivoide olikin 49 euroa.. Joo, olihan se toki halvempi, mutta mutta.. Ilmoitin kohteliaasti miettiväni vielä, ja poistuin liikkeestä.

Seuraavaksi suuntasinkin Sokoksen kosmetiikkaosastolle, ja sielläkin hetken pyörittyäni löysin tieni erään hintavamman kosmetiikkavalmistajan meikeille. Näitä edustava myyjä jutusteli sillä hetkellä toisen asiakkaan kanssa, joten jäin siihen viereen odottelemaan. Noin viiden minuutin jälkeen kun tämä myyjä oli palvellut edellisen asiakkaansa, ja täysin reteästi alkoi kysellä minun TAKANANI olevalta rouvashenkilöltä kuinka hän voisi auttaa... Selvä.

Aloin oikeasti olla jo aika kypsä keskustan mahtavaan asiakaspalveluhenkisyyteen, ja päätin lähteä ihan vain yksinkertaisesti kotiin ja kulkea ilman meikkivoidetta. Matkan varrelle sattui kuitenkin vielä Kicks, josta ajattelin hakea itselleni kuivashampoon. Ystävällinen myyjä bongasi minut kuitenkin n. 3 sekuntia liikkeeseen saapumiseni jälkeen, ja kun hän kysyi etsinkö jotain tiettyä asiaa, ajattelin vielä antaa yhden mahdollisuuden meikkivoiteen löytymiselle. Kun luettelin nuo kriteerini, meni 5 minuuttia siihen, että olinkin jo kassalla Cliniquen Perfectly real makeup -meikkivoiteen kanssa mukanani vielä irtopuuteri. Hintaa meikkivoiteella oli 33 euroa, ja värisävy myyjän avulla juuri täydellinen löydetty.

Ja mitä siihen meikkivoiteeseen tulee, löysin kieltämättä ihan hyvän. Olen käyttänyt tuota nyt sen reilun viikon verran, sävy sulautuu kasvoilleni hyvin, on kevyt, eikä missään nimessä liian peittävä, pitää ihon heleänä, ja kestää pidemmänkin päivän tasaisennäköisenä. :) Oikein tyytyväinen olen, en tosin syvästi rakastunut, mutta sain juuri sitä mitä lähdin hakemaankin. Ja aika varmaa saa olla, että noista kahdesta isosta S:llä alkavasta ketjusta en ihan heti edes lähde kokeilemaan meikkivoidevinkkien saamista, vaan suuntaan seuraavankin kerran Kicksiin. Olen nimittäin juuri niin avuton, etten selviä kosmetiikkaostoksista ilman myyjän apua... :D Sinne siis missä palvelu on parasta, yllättävän positiivisesti sitä hyvä myyjä voi loppupäivän fiilikseen vaikuttaakin! :)

Mistä te ootte saanut kaikkein parasta palvelua? Vai kaipaatteko edes moista, ahdistaako kimpussa olevat myyjät? :D

Tunnisteet: ,

42 kommenttia:

30. marraskuuta 2011 klo 12.34 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

mua enimmäkseen ahdistaa jos joku hyökkää heti kimppuun kyselemään, oon vähän sellanen "kiitos, kattelen vaan" -tyyppi :D paitsi ompun lushin myyjiä rakastan ja siellä kyllä heti kysyn niiltä tai annan niiden tulla kysymään multa!

 
30. marraskuuta 2011 klo 12.38 , Anonymous Mau kirjoitti...

Itse olen kyllä saanut Sokoksella todella hyvää palvelua useimmiten (Tampereella), mutta Stockalle en mene sitten missään tapauksessa. Kerran odottelin myyjää vaikka kuinka kauan ripsaria suosittelemaan mutta kun ketään ei näkynyt kävin itse hyllyjä läpi ja valkkasin jonkun, jonka jälkeen menin kanssalle mutta eihän mua sielläkään haluttu palvella. Myyjät juorusivat kasassa n. viiden metrin päässä ja pari minuuttia odotettuani joku lompsi laiskasti paikalle melkeimpä vihaisena siitä että kehtasin jotain ostaa. Ihastuttavaa!

 
30. marraskuuta 2011 klo 12.39 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Itse inhoan ylikaiken kimpussa olevia myyjiä, mutta vielä ärsyttävämpää on kun ei saa apua, vaikka sitä pyytäisi!

Usein tuo apu saattaa olla juuri tuollaista kuin sinulla, että myyjät eivät yhtään kuuntele kriteerejäsi, vaan tuovat kaikkea ihan muuta sinulle.. Silloin apua on ihan turhaa... Inhoan myös sellaista meininkiä, että tarjotaan aina vaan kalleinta, eikä edes yritetä löytää halvemmista tuotteista hyviä. Tätä esiintyy etenkin kosmetiikka- ja urheiluvälinekaupoissa.

Meidän kaupungimme Beamhill on ihan super! Siellä myyjät kysyvät aina tarvitseeko apua, mutta jos sanoo ei he jättävät heti rauhaan. Apua jos kuitenkin halajaa, niin myyjän kiikuttavat esim. housuja sovitukseen niin kauan, että sopivat löytyy :) Ja he tosiaan kuuntelevat niitä kriteerejä...

 
30. marraskuuta 2011 klo 12.41 , Anonymous maimai kirjoitti...

Tiesitkö / huomasitko, että Kicksissä tuo Teint Miracle on tämän kuun klubitarjouksena 38,90€? Hain itselleni sieltä sellaisen juurikin sinun meikkivoidepostaukseen tulleiden suosittelujen perusteella :) Ihan hyvältä vaikuttaa muutaman päivän kokeilun perusteella.

 
30. marraskuuta 2011 klo 12.55 , Blogger Saraseeeni kirjoitti...

Itse menen nykyään aina Sokokselle omassa kaupungissani, jos tarvitsen uuden meikin, jota en osaa valita itse. Olen sen avulla löytänyt hyvän ripsarin ja meikkivoiteen itselleni ja toivomastani hintaluokasta : ) Mutta voin kuvitella hyvinkin, miten palvelu vaihtelee. Kaikki ei vain oikeasti ole palveluammattiin soveltuvia.

 
30. marraskuuta 2011 klo 13.00 , Blogger Taru kirjoitti...

Hauska kuulla, että Kicksistä löytyy myös hyvää palvelua. Itse olen jokaisella muutamalla käyntikerrallani joutunut todistamaan sitä, että myyjillä on tärkeämpää asiaa juoruta keskenään kuin tarjoa apua asiakkaalle. :) Minulla on monesti jääneet etsittävät asiat ostamtta, kun en ole niitä omin avuin löytänyt ja myyjän huomion saaminen on ollut luvattoman haasteellista.

 
30. marraskuuta 2011 klo 13.35 , Blogger llaura kirjoitti...

karpalokinuski: joo se on kieltämättä superahdistavaa et myyjä on kurkus kiinni ennen kun ehtii edes kunnolla liikkeeseen sisään :D

Mau: mä oon saanu kans Sokoksen hiuspuolella maailman parasta palvelua, ja ennemmin toikin tapaus oli siis kiinni siitä sen tietyn merkin myyjästä, olin siis ihan tossa Hkin keskustan isoimmas liikkees, jossa noilla merkeillä on omat edustajansa.. :) paremmin ne sellaset liikkeet mun mielestä toimii, missä yks myyjä myy kaikkia merkkejä :)

anonyymi: oikeesti hyviä myyjiä saa kyl välillä oikeesti hakemalla hakea!

maimai: huomasin, sen jälkeen kun olin jo maksanu ton omani.. :D no, seuraavalla kerralla sitten!

Saraseeeni: vaihtelee juu, ja nytkin kyseessä oli siis sen tietyn merkin oma myyjä, jolle ei näemmä mun palvelu kauheesti näyttänyt mitään merkitsevän.. :D

Taru: ah, mun lempipuuhaa on mennä keskeyttää se niiden juoruilu, olla vähän överiystävällinenkin ja pahoitella aiheuttamaansa häiriötä ;) mutta eihän se tosiaan kivaa ole jos joutuu hakemalla hakemaan apua kun sitä toivoisi saavansa ihan pyytämättäkin!

 
30. marraskuuta 2011 klo 14.21 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ite oon aina saanu sokoksella tosi hyvää palvelua :) mutta vaatekauppa vila! ihan hirveetä käydä siellä kun ne myyjät on koko ajan naamas kiinni "mitä etsit??" ja vaikka sanois että kiitos katselen vaan nii heti kun kosket johonki vaatteeseen niin ne rupee kiekumaan että "joo toi on tosi ihana sopis sulle tosi hyvin!" ja paras kyllä oli kun kerran menin sieltä etsimään tummansinisiä korkeavyötäröisiä farkkuja niin se myyjä kiikutti mulle kirkkaansiniset matalat farkut! ja sen jälkeen toi mulla kasan paitoja jotka sopis niiiiin ihanasti niiden housujen kanssa ja mä jouduin kiltisti sovittaan niitä kaikkia XD

 
30. marraskuuta 2011 klo 15.19 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mä en ole tainnut törmätä huonoon asiakaspalveluun oikeastaan koskaan. Yleensäkin kaupoissa "välttelen" myyjiä, eli haluan ensin rauhassa katsoa ja jos en jotakin löydä, kysyn myyjältä.

Erään kerran Sellon Anttilassa käydessäni kiertelin siellä täällä aikaa tappaakseni. Olin kai kenkäosaston luona, kun luokseni tuli nuorehko naismyyjä. Hän kysyi jotakin tyyliin "Hei, tarviitko apua/ löytyykö mieleistä?". En ollenkaan osannut odottaa sitä, koska ennen ei mulle ole ko. kaupassa tultu tarjoamaan apua. Siitä häkeltyneenä mumisin vastaukseksi, että katselen vaan. Tilanteen jälkeen tuli mieleen, että olisihan siinä voinut sanoa kiitos, kun hän tarjoutui auttamaan. :)

Mullakin on uusi, sopivampi meikkivoide ollut pitkään haussa. Sokokselta oon ajatellut mennä katselemaan, kun yleisesti mulla on sellainen vaikutelma, että siellä on mukavia ja osaavia myyjiä. Siinä värin valitsemisessa ainakin apua tarvitsisin, ettei tulisi jälleen ostettua väärää väriä.
Sun kokemus saattaa olla vaan yksittäistapaus, mutta kyllä se vähän sai harkitsemaan, mihin ensimmäisenä suuntaisin etsimään meikkivoidetta. :)

 
30. marraskuuta 2011 klo 15.33 , Blogger Anni kirjoitti...

Mä käytän myös tota cliniquen meikkivoidetta, tosin vielä kevyempää ja pehmoisempaa versiota, joka on mun mielestä vielä miellyttävämpi! Voin suositella! Oon siis kokeillut totakin, mutta toi on koostumukseltaan vähän paksumpi kuin se mitä käytän. Peittää kuitenki ihan tarpeeksi!:)

 
30. marraskuuta 2011 klo 16.04 , Anonymous hendie kirjoitti...

Kaverini saivat huonoa kohtelua juurikin Sokoksen kosmetiikkapuolella opiskeluaikoinaan tehdessään bränditehtävää merkkikosmetiikasta. Kuulemma he (toim.huom. kaupallisen alan korkeakouluopiskelijat) eivät kuuluneet Sokoksen merkkikosmetiikan kohderyhmään ja myyjä kieltäytyi palvelemasta.

 
30. marraskuuta 2011 klo 16.55 , Blogger Katri kirjoitti...

Olen itsekin saanut osakseni melko mitäänsanomatonta, suorastaan huonoa ja tylyäkin asiakaspalvelua näiden kahden ison S:n eri osastoilla. Ilmeisesti asiakaspalvelua eivät kaipaa kuin turkikseen pukeutuneet 50 v naiset.

 
30. marraskuuta 2011 klo 16.56 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

mä veikkaan että toi sokkarin myyjä ei tahallaan jättäny sua välistä. yleensä myyjät varmaan aattelee, että nuoret kyllä löytää etsimänsä ja vanhemmat on niitä jotka apua tarvitsee... :)

 
30. marraskuuta 2011 klo 17.30 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Tuossa niinku jo yksi anonyymi sanoikin, niin VILA on ahdistava kauppa, kun siellä ei saa rauhassa kattella, vaan heti ollaan hengittämässä niskaan. Tosiaan, vaikka kerran (tai kaksi) sanot myyjälle, että ei kiitos, katselen vaan, niin heti kun kosket johonkin, niin ollaan kimpussa " joo toi on niin ihana ja suosittu ja niitä on tuolla erivärisiä ja niihin sopii muuten noi ja noi vaatteet tosi hyvi":D Oon jopa jättänyt menemättä useemman kerran vilaan, kun en jaksa niitä myyjiä, vaikka olisin näyteikkunassa esim. bongannut jotain kivaa. Mieluummin katon vaikka netistä rauhassa.

Joskus kun menin Vero Modaan, myyjä tuli kysymään kun olin hetken kierrellyt, että "onko kaikki hyvin?" Silloin meinasin lentää perseelleni, että näytänkö mä jotenkin siltä että mulla ei oo kaikki hyvin. Poistuin aika nopeesti paikalta, että joo kaikki on kiitos hyvin. Vasta jälkeenpäin kun kuulin myyjien kysyvän samaa muilta muissakin kaupoissa, tajusin, että se olikin ilmeisesti sitä hyvää asiakaspalvelua :D

Ite tykkään ehdottomasti katsella rauhassa ja kysyn jos on kysyttävää. Toisaalta, silloin yleensä kun myyjää tarvis, esim. joskus urheilukaupoissa, niin niitä ei sitten meinaa löytää mistään. Ei oo helppoo :D

 
30. marraskuuta 2011 klo 17.36 , Blogger Lilla Vanilla kirjoitti...

Kirjoitin juuri omaan blogiini juttua toissapäivänä asiakaspalvelusta järkytyttyäni erään liikkeen kassatoiminnasta. Itse arvostan asiakaspalvelutaitoisia ihmisiä yli kaiken, itsekin asiakaspalvelutehtävissä työskennelleenä tiedän että se ei aina ole helppoa.

Hassua, itse tykkään Vila-liikkeiden asiakaspalvelualttiudesta, toisin kun joku tuolla ylhäällä aikaisemmin sanoi. Onhan se ärsyttävää ja ylipirteää välillä, varsinkin silloin kun haluaa piiloutua maailmalta ja katsella rauhassa, mutta tietääpä ainakin tarvittaessa saavansa apua jos siltä tuntuu. :)

 
30. marraskuuta 2011 klo 17.48 , Blogger bonbon kirjoitti...

Mulla meni kans hermo kerta Sokoksella, kun menin kysyyn Bare Minerals-myyjältä, että tietääkö hän, onko Fair kaikista vaalein sävy, koska se tuntuu olevan mulle liian tumma niin josko löytyis vaaleempaa sävyä. Ensinnäkin se myyjä oli tosi nuiva, semmonen että katto mua vähän just-tyyliin. En tiedä, mikä siinä mun kysymyksessä oli niin vaikeeta, mutta se vaan selitti ja selitti siitä, että onko mulla tällästä ja tällästä sutia ja onko mulla mineral veiliä. Ja mikä mua eniten alko kyrpiin, oli se, että se alko korjaileen mun nenänviertä, "Tällein kun tällä pienellä sudilla laittaa, saa korjattua pienet virheet". Voi kiesus mun piti laskee mielessä kolmeen. Joo mä tiedän kyllä, miten ne meikit toimii ja osaan peittää punottavat nenänpielet, mut haluaisin vaan tietää, onko se fair se vaalein sävy. Niin ja taustatietona voisin antaa, että oli vähän kiie päivä. Meikit oltiin sudittu klo 04.15, 6-12 oltu töissä, sieltä suoraan salille, salilla tajuaminen, että tulee kiire, tihkusateessa polkeminen tuhatta ja sataa kotiin, jossa en kerenny ottaan kun pika suihkun, en korjaileen nassua ollenkaan, joka oli vähän hionnukkin. Et oli vähän epä-freesi-olo. Sit se kun on jossain tosi puhtaassa paikassa, jossa on kirkas valo ja kaikkialla on peilejä -tuntee olonsa niiiin rumaks. Sit joku myyjä tulee neuvoon, kuinka korjaillaan ihon pienet virheet ja saa ihosta tasasemman sävysen.... Kokoaika kun koitin toistaa sitä kysymystä, se vaan puhu päälle. Sit lopulta kun se ymmärsi mitä ajoin takaa, se alko väittään, että ei Fair oo liian tumma mulle, Huhheijaa. Joo ei kai se sellasessa superspottivalossa oo, jossa kaikki näyttää valkosilta. Mut jos rajat huomaa vähän normaalimmassa valossa niin kai se sillon on liian tumma. Joo oon itekkin asiakaspalvelutöissä (S-ryhmässä myös) ja ymmärrän enemmän kun hyvin, että välillä on huono päivä, mut se, että se vaan pälätti ja pälätti eikä antanu mulle ollenkaan suunvuoroo.

Oonpa mä kauheen negatiivinen, mutta mulla on Kicksistäkin huonoja kokemuksia. Olin hakemassa luomiväriä ja vertailin ainakin vartin muutaman eri sävyn kanssa. Olisin kovasti tahtonu apua, mut kaks vapaata myyjää jutteli vaan keskenänsä kassalla (2 metrin päässä musta...) eikä viittiny tulla tarjoon apua, vaikka kyllä varmasti huomas, että olisin tarvinnu sitä.

Mut en nyt sano kuitenkaan, että Kicks olis huono liike kahden myyjän perusteella. :) Eikä tietenkään Sokoskaan, Sokos Emotionista varsinkin oon saanu aina hurjan hyvää palvelua. :)
PS: Sori, tuli vähän pitkä ja negatiivinen kommentti :D

 
30. marraskuuta 2011 klo 18.51 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

ennemmin sellanen myyjä joka kysyy, että tarviitko apua, koska sille voi aina sanoo ihan ystävällisesti ei kiitos, katselen vaan. Mut että pistää vihaks tollaset jotka hengailee siellä vaan ja ne joutuu suunnilleen kahvihuoneesta asti hakee palvelemaan, ja sittenkin asenne on just toi et mä oon vaan töissä täällä :D samoin toi et vedetään välistä, ja mennäänki jollekki ihan toiselle tarjoamaan apua, vaikka on ite seissyt siinä jo 5 minuuttia ja venaillu palvelua .... mut hyvä et löysit kunnon meikkivoiteen ;)

 
30. marraskuuta 2011 klo 20.11 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Sellaset myyjät jotka tulee ja eivät jätä rauhaan on kyllä kaikista pahimpia jos ei varsinaisesti ole etsimässä mitään, mutta jos ei saa asiakaspalvelun tapaistakaan silloin kun olisi jo ostamassa tuotetta kassalla niin voi jessus... Tuskin kellään on hirveästi aikaa/halua odotella siinä kassan edessä, varsinkaan jos on jo valmiiksi ihan puhki työ/koulupäivän jälkeen...

 
30. marraskuuta 2011 klo 20.21 , Blogger Essi kirjoitti...

Mä olen kanssa tumpelo mitä kosmetiikkaosastoon tulee, varsinkin jos on kyse pohjustustuotteista, että olen vaan kiitollinen myyjän avusta. Mulla on vielä lisäksi niin omistuisen sävyinen iho, että on lähes mahotonta löytää oikeeta sävyä ilman myyjää ja kokeilemista :P

Tähän asti parasta palvelua täällä Lahden suunnalla on tullut kanssa Kicksistä, ja mitä Sokokseen tulee, sieltä meikkivoidetta myyjän avustuksella ostaessani päädyin saamaan hyppysiini 2 sävyä liian tumman voiteen, jonka epäonneksi huomasin vasta kotona.
Kicksiä minäkin aijon siis tulevaisuudessa käyttää. :)

 
30. marraskuuta 2011 klo 20.45 , Blogger Reetta // Rae -blogi kirjoitti...

Mä ostin juuri tuon meikkivoiteen pari viikkoa sitten ja oon tykännyt. Mun sen hetkinen huonokuntoinen iho tykkäsi ja iho on jopa parantunut tuon meikkivoiteen ansiosta, hyvä niin!

Jyväskylän Sokoksella palvelu on aina ystävällistä mutta kyllä Kicksissä täälläkin se on ihan huippua.

 
30. marraskuuta 2011 klo 20.51 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mulla on ollut toi sama, mutta sen loputtua kävin juuri eilen Kicksissä katselemassa uutta. Tosi ystävällisen myyjän avulla päädyin sitten valitsemaan Clarinsin vastaavan (en nyt muista tarkkaa nimeä) meikkivoiteen. Nyt ollut ekaa päivää tätä uutta ja tykkään kyllä enemmän kuin tosta Cliniquesta! Eikä maksanut kuin 40e, tosin sain 20% alennuksen kupongilla. Tosta Lancomesta ei löytynyt tarpeeksi vaaleeta sävyä mulle.

Mutta sitten jos haluut huippuhyvän meikkivoiteen niin suosittelen ehdottomasti Joe Blascon meikkivoidetta! Se on tosi kallista, mutta tässä Ruotsin rajalla asuessani sieltä saa paljon halvemmalla, mutta itsekään en raski sitä ostaa kuin vain silloin kun tiedän että on jokin juhla yms tilaisuus tulossa:) Se on kyllä yllättävän riittoisa, ei uskois että siitä pikkupurkista riittää reiluksi puoleksi vuodeksi! :)

 
30. marraskuuta 2011 klo 22.20 , Blogger Maria kirjoitti...

Juu ei asiakaspalvelua minulle kiitos :D Mieluiten haen itse apua.. mutta siis onhan se kiva että joku tarjoutuu! Oon saanut myyjäkammon jostain vähän kalliimpien kauppojen myyjistä, jotka katsoo nenänvarttaan pitkin ja tutkii joka ikisen sauman vaatteista.. Mikä on aika naurettavaa, koska eihän heillä ole siihen mitään syytä :D

Mutta kyllä se palvelu aina välillä on poikaa! Esimerkiksi kun etsittiin kundifrendille farkkuja oli kätevää pyytää myyjää kiikuttamaan kaikki mustat farkut tietyssä koossa niin me pystyttiin vaan sovitella :DD

cloudbusted.blogspot.com

 
1. joulukuuta 2011 klo 6.21 , Blogger llaura kirjoitti...

anonyymi: Vilassa myyjien taitaa kuuluakin auttaa jokaista sisäänkävelevää asiakasta.. :) mutta se on kyllä ihan totta, että pitäisi silti muistaa antaa asiakkaan olla myös rauhassa, jos ei sitä palvelua kaipaa! ja vielä lisäksi ehdottomasti kuunnella niitä toiveita, ettei tosiaan kanna sovareille ihan mitä sattuu.. :D

anonyymi: joo ei mun toki tarkotus ollu tällä mitään sanoa, että nyt Sokos boikottiin, ennemminkin mietin itse kaksi kertaa mihin seuraavalla kerralla suuntaan saadakseni palvelua :)

stapler: kuulostaa hyvältä sekin siis! :)

hendie: joo no vähän tollanen olo mullekin tosiaan siinä sen tietyn merkkimyyjän kanssa tuli, etten ollu sille ihan oikeaa kohderyhmää.. :D

Katri: toi on kyllä niin väärin, että jengiä palvellaan sen mukaan miltä ne näyttää, eikä sen mukaan kuka tarvitsee eniten apua..

anonyymi: no aika hakoteillä on siinä asiakaspalvelija, jos tolla asenteella lähtee liikkeelle.. :D itse tilanteessa olleena voisin kyllä väittää varmaksi, että mun väliin jättö oli täysin tietoinen päätös, sen verran selkeästi kuitenkin odotin siinä edellisen asiakkaan takana palvelua. oishan se tosiaan kaunista ajatella, ettei tollanen palvelematta jättäminen ollut tahallista, mutta valitettavasti kaikki ei todellisuudessa ihan yhtä mukavasti mene.. :)

anonyymi: Vilaan tosiaan kuuluu aika selkestä tuo palvelukulttuuri, mutta siinäkin kyllä ehdottomasti pitäis osata antaa asiakkaan myös olla rauhassa kun sitä oikeasti kaipaa :D liian tyrkyt myyjät vaan saa osan jengistä välttelemään jo liikkeeseen tuloa omalla käytöksellään :D

Lilla Vanilla: luinkin ton sun jutun ja noi on kyllä niin raivostuttavia tapauksia, kun myyjästä näkee oikein kilometrin päähän miten asiakas häiritsee hänen suurta rauhaansa.. :o

bonbon: avautuminen tekee välillä vaan hyvää ;) ja kyllähän tollaset negatiiviset kokemukset jää mieleen, ja vie intoa vierailla kyseisissä liikkeissä jatkossa uudelleen :( aina kun sekään, että ylipäätään joku on auttamassa, ei selkeästikään ole tae siitä, että sais sitä tarvitsemansalaista apua!

anonyymi: niinpä.. :) tokihan myyjilläkin on monesti etenkin pienissä liikkeissä kiire, eikä kaikkia yksinkertaisesti ehdi palvella, mutta se on kieltämättä turhauttavaa, että myyjä vaan hengailee jossain, pahimmassa tapauksessa toisen myyjän kanssa juoruillen, eikä tulla apuun vaikka mikä olis..

Espi: heh, ei se näemmä palvelukaan takaa aina ihan toivottua tulosta.. :D

Reetta: toi on ollu kyllä ihan hyvää! kelpaa ainakin toistaseks :)

anonyymi: kuulostaa hyvältä tuokin! :)

Maria: ah, ne on aina yhtä mukavia tapauksia kieltämättä :D jos ne nyt ylipäätään suvaitsee edes katsoa päin...

 
1. joulukuuta 2011 klo 10.54 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Parasta ja huonointa palvelua olen saanut koruliikkeistä (Timanttiset, Kultajousi..). Etsittiin vihkisormusta, ja useammassa liikkeessä meidät jätettiin täysin huomiotta ja jos meni apua pyytämään, sitä ei saanut. Ei vissiin ole mahdollista, että nuorilla tavallisesti pukeutuvilla ihmisillä olisi laittaa tonni sormukseen :)

KUNNES eksyimme paikkaan nimeltä Uudenmaan Kultakello Jumbossa/Flamingossa. Paikka näytti pelottavan kalliilta, mutta se palvelu! Myyjä osasi kertoa tuotteista kaiken tarvittavan, soitti jopa valmistajalle kysyäkseen materiaalien pitoisuuksia (olen pahasti nikkeliallerginen) ja tilasi sormuksia sovitettavaksi. Palvelu oli todella hyvää, kiireetöntä ja täältä se sormus sitten lähti matkaan. Täältä tulen varmaan tekemään kaikki isommat koruhankintani myös tulevaisuudessa.

Tuossa samassa tilanteessa tiskillä oli myös vanhempi pariskunta, jota selvästi v*tutti että myyjä kehtasi palvella nuorta pariskuntaa eikä heitä. Siihen malliin yrittivät saada myyjän huomiota hänen meitä palvellessaan, että meni jo epätoivoisen puolelle. Lopulta pariskunta lähti liikkeestä kiukusta pihisten. :D

 
1. joulukuuta 2011 klo 11.26 , Blogger Memde kirjoitti...

Kicksissä on oikeesti ihan tosi hyvää palvelua! Itekin oon sieltä hommannu meikkivoiteeni, ja aina oon saanu kasvoilleni sopivaa ainetta :)

 
1. joulukuuta 2011 klo 13.31 , Blogger Jenni kirjoitti...

Itse pyrin tärkeille ostoksille ottamaan mukaan äitini. Saa paremmin palvelua ja myyjien huomion. Myös pikkusisko toimii hyvin tässä, koska näyttää vanhemmalta kuin minä.

Itse olen saanut Helsingin Stokkalta hyvää palvelua siskoni kanssa. Pyörittiin siellä halpismeikkien puolella etsimässä sopivia sävyjä vanhojen tansseja varten ja saatiin ihana myyjä meille. Hän selvästi tunsi valikoiman myös muunkin kuin oman merkkinsä ulkopuolelta ja saatiin todella hyvää opastusta. Yleensä saat jonottaa pisteen x myyjälle kysyäksesi asiaa ja sitten joudut hakemaan uden myyjän sarjalle Y.

Vila on kyllä sellainen liike, että sinne ahdistaa mennä vain katselemaan. Esimerkiksi etsit valkoista mekkoa, kävelet sisään pieneen liikkeeseen ja nopealla silmäyksellä näet, ettei mitään sellaista ole. Myyjä tulee siihen kyselemään ja kun sanot ettei heillä näytä olevan tarvitsemaasi valkoista mekkoa niin sinulle ehdotetaan tosi söpöä sinistä. Täytyy kyllä sanoa, että Kouvolassa tämän asian suhteen ollaan rennompia. Myyjät ovat läsnä ja toki ehdottelevat tuotteita mutta eivät kanna niitä sovituskoppiin puolestasi. Hyvä asiakaspalvelu ei ole tyrkyttämistä.

Hauskin asiakaspalvelutapahtuma hetkeen oli Glitterissä. Menin hakemaan ohutta mustaa hiuspantaa. Kassalla myyjä kysyi ostosta katsellessani, että olisinko tarvinut apua :) Nauratti hieman mutta en ole pitkään aikaan nähnyt noin iloista myyjää. Taisi olla paikalla yksin mutta jaksoi auttaa kaikkia hymyssä suin ja toivotella hyvät viikonloput. Kukaan asiakkaistakaan ei näyttänyt pahastuvan, vaikka ainoa myyjä lähti näyttämään kaulakoruun sopivia rannekoruja.

 
1. joulukuuta 2011 klo 16.04 , Anonymous Riikka kirjoitti...

Mua kyllä ärsyttää se, että tullaan kyselemään, että "tarvitsetkos apua?". Mä kyllä osaan mennä sitä apua pyytämään, jos sitä tarvitsee.. :D
Ja sit ärsyttää se, että kun oot sit maksamassa jotain, niin sit ruvetaan kyselemään, että "Olisitko tarvinnut toppia tämän paidan kanssa? Meillä olisi nyt tuolla tarjouksessa..." Niin, ehkä osaan ostaa sen topin, jos sitä tarvitsen? :D
Tulipas sekavaa, mutta kai tuosta nyt jonkinlaisen tolkun saa..

 
1. joulukuuta 2011 klo 16.07 , Blogger Kissis kirjoitti...

Heh, mul ois yks käyttämätön ja uusi Teint Miracle kotia vailla! :D Se on kyl aika hyvä, jos nestemäisistä meikkivoiteista pitää. Itse sudin lähinnä enää mineraalimeikkejä nassuun, oon niin tykästynyt niihin.

...eikä kyl hajuukaan, miks sun blogia luen saati kommentoin (sorry!), kun joskus välit halusit muhun katkaista, mut jotenkin tänne eksyin. :D

 
1. joulukuuta 2011 klo 19.14 , Blogger llaura kirjoitti...

KSS: joo toi on kieltämättä inhottavaa kun tulee sellanen fiilis, ettei rahat kelpaa firmalle! tai ettei niitä ylipäätään uskota olevan niin paljoa, että kannattais palvella.. :D olin esim. juurikin tänään kattelemassa itelleni eräässä kalliimmassa huonekalukaupassa vähän laadukkaampia tyynyjä, ja palvelua sain vasta sitten, kun bisnes-tyylisesti pukeutunut aikuismainen poikaystäväni tulee viereen. olipa kivaa... :D

Memde: mä oon muuallakin tykänny yleensä kyllä paljon Kicksin palvelusta, sattunu hyviä myyjiä kohdalle :)

Jenni: mä huomasin tuon ihan samaan tänään, tosin otin Kimmon suoraan duunistaan apuun, johan tuli nopeasti palvelua kun vierellä oli suoriin housuihin ja kalliimpaan villakangastakkiin pukeutunut bisnesmies... :D!

Riikka: no mut siihen voi sanoa kohteliaasti, että ei kiitos, en tarvitse :) monet oikeasti ei oo huomannu katella esim. juurikaan noita alustoppeja, ja ihan jopa ilahtuvat kun niitä tarjotaan, etenkin jos kertoo niistä tarjouksista ;)

Kissaämmä: no mutta Heini, ei kai fb-kaveruus ole ainoa mahdollinen tapa olla jonkun kanssa tekemisissä ;) Jos haluan pitää jotkut asiat/kuvat ihan vain niiden muutaman kymmenen kaikkein läheisimmän ihmisen nähtävillä, niin eihän se tarkota sitä, että jos poistuisin kokonaan fb:sta, niin en vois enää olla niiden viimestenkään kanssa missään tekemisissä/haluaisin ehdottomasti "katkaista välejä" kehenkään.. :)

 
1. joulukuuta 2011 klo 22.31 , Anonymous Rauhaisa kirjoitti...

Monissa korukaupoissa on kyllä vaikea saada palvelua, jos sattuu olemaan nuori ja ihan tavallisen tallaajan näköinen. Aikoinaan kihlaostoksilla vaihtui kyllä puoti, kun ainakin 10 minuuttia myöhemmin liikkeeseen saapunut turkkiin pukeutunut venäläisellä korostuksella puhunut rouva vai palvelua ennen kuin meihin edes huomiota kiinnitettiin...

 
2. joulukuuta 2011 klo 0.21 , Blogger Kit kirjoitti...

Itselläni kävi Sokoksella niin, että kun pysin parikymppiä maksavaa kasvoen kuorintaa, vei myyjä minut Lumenen osastolle ja antoi käteen 7e maksavan tuotteen sanoen, että se on paras. Mikäs siinä sitten, olen ollut tyytyväinen.

 
2. joulukuuta 2011 klo 8.55 , Blogger Kissis kirjoitti...

Kai mä vaan otin sit enempi henk.kohtasesti, kun mitä ois pitäny. <:)

 
2. joulukuuta 2011 klo 15.47 , Blogger llaura kirjoitti...

Rauhaisa: se on varmasti totta.. :( on kurjaa, jos jengiä palvellaan sen mukaan kuka NÄYTTÄÄ eniten siltä, että sillä on varaa tuoda liikkeeseen rahaa..

Kit: tollanen palvelu on kans huippua kun myyjä osaa oma-alotteisesti suositella jotain parempaa tuotetta! :) eikä pelkästään hinnan takia!

Kissaämmä: en mä sitä mitenkään henkilökohtaisesti oo ainakaan koskaan tarkottanu.. :) parempi musta sieltä on suoraan poistaa, kun olla kavereita, mutta piilottaa kaikki? tai ainakin sen on reilumpaa mun ajatusmallin mukaan.. :D

 
2. joulukuuta 2011 klo 19.49 , Blogger Hanilodesign kirjoitti...

Kickistä saa kyllä ehdottomasti parhainta palvelua! Oon mä stockaltakin saanut aina hyvää palvelua, mutta monilta muilta olen kuullut aika paljon noita huonompiakin kokemuksia. Joskus kyllä tuntuu ettei tällaisia tavallisia tallaajia "oteta vakavasti". :)

 
2. joulukuuta 2011 klo 21.51 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Itsellenikin on jäänyt Kicksistä kaikista positiivisin kuva, sillä myyjät ovat aina pirteitä ja valmiina palvelemaan, tuli kauppaan sitten minkä näköinen asiakas vaan :) Kicksistä hankin muutenkin melkein kaiken kosmetiikkani, osittain juuri noiden ihanien myyjien ansiosta! Vertailuna, esim. Sokkarilla tuntuu siltä, että saa hakemalla hakea myyjää ennen kuin löytyy :P

 
3. joulukuuta 2011 klo 15.48 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

rakas masterpieceni loppui ja lähdin ostamaan sitä eräästä kampaamosta lisää. Siinä oli sitten tigin masterpieceä, bed headia ja vielä yhtä tigin lakkaa, oisko ollut superstar tms ?
Myyjä tuli kyselemään että kaipaisinko apua, että ovatko tigin tuotteet tuttuja. Sanoin että bed head ja masterpiece kyllä on, mutta tämä superstar ei ole. Myyjä alkoi esittelemään lakkaa ja kun se sanoi että "sieltä tulee vähän niinkuin sellaisia limapalloja..." jäi superstar ehdottomasti hyllyyn ja masterpiece pääsi kotiin. hahah, eipä myyjä oikeen vakuuttanut esittelyllään kun sanoi lakasta tulevan limapalloja hiuksiini ! :D

-S

 
3. joulukuuta 2011 klo 17.51 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

mä oon kyllä saanu sekä stokkalta että sokokselta hyvää palvelua, erityisesti just cliniquen tuotteita ostaessa :) tisaalta oon aina tienny et haluun cliniquetä joten oon suunnannu suoraa niiten esittelijän puoleen niin kyllähän ne plavelee ku tietää et varmat kaupat tulossa ;D

 
4. joulukuuta 2011 klo 7.14 , Blogger Sanni kirjoitti...

Ma muuten aina Suomeen tullessani huomaan miten hyvaa palvelua saan taalla meilla pain.(asun yhdysvalloisa) En siis tiedosta sita taalla, vaan aina ajattelen etta niin sen kuuluukin olla, mut sit ku tuun kylailemaan sinne pain ni jarkytyn kun kukaan ei kysykaan multa et mita ma oon hakemassa vaan jossain tapauksessa taytyy jopa ite metsastaa joku myyja jostain!!
Just viime viikolla astuin the body shopiin, vaihdoin myyjan kanssa pari lausetta ja noin puolen minuutin paasta olin jo kassalla kolmen tuotteen kanssa. Se myyja oli mahti, ja olin kuulemma paivan helpoin asiakas. Tuli hyva mieli hyvista tuotteista samoin kun ilosesta palvelusta :)

 
5. joulukuuta 2011 klo 10.55 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Pakko kommentoida tosta palvelusta...mä tykkään taas ihan hirveästi Vilan tyylistä, harvoin lähden ostamatta mitään ja tuun aina tosi hyvälle tuulelle kun siellä huomioidaan mut aina. Tietty jos ei yleensäkään halua apua niin se voi ärsyttää, mutta ite en kyllä aina löydä niit kivoja juttuja. Kaikki kauheintä on kun myyjät ei edes tervehdi, en silloin kyllä rahojani kauppaan silloin jätä!

 
6. joulukuuta 2011 klo 13.24 , Anonymous Jello kirjoitti...

Mä löysin elämäni ensimmäisen täydellisen meikkivoiteen Varkauden Emotionista, kiitos asiantuntevan myyjän. Oli tarkoitus lähettää palautteena kiitokset, mutta unohtui. :(

T. 20 vuotta Varkaudessa viettänyt, mutta 6 vuotta sitten pois muuttanut. :P

ps. Ollaan oltu vissiinkin samaan aikaan lukiossa!

 
7. joulukuuta 2011 klo 19.35 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Tykkään todella paljon asioida Kicksissä. Siellä ne myyjät on tosi ystävällisiä ja kysyy että tarviiko apua, mutta uskovat ja ymmärtävät heti, jos sanoo että ei kiitos. Inhoan, jos ne myyjät jää pälyilemään siihen viereen, että mitä sä oikeen katot. Tulee tosi vaivaantunut olo, jos tuntuu, että toinen tarkkailee. Kicksissä on jotenkin myös helposti lähestyttävät myyjät. Jos tarvitsee apua, ei tunne että menee häiritsemään niiden töitä, vaan tuntuu, että ne haluaa ne heti auttaa. :)

 
2. tammikuuta 2012 klo 1.55 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Lueskelin näitä postauksia ja pakko kommentoida, että mä rakastan Vilan palvelua. Varsinkin Kampissa on pari aivan ihanaa myyjää. Ihanaa, jos etsii jotain tiettyä ja samantien on syli täynnä aarteita joiden kanssa voi suunnata sovituskoppiin. <3 <3 <3

 

Lähetä kommentti

pst, ennen kuin jätät kommentin, lue tämä pieni FAQ/UKK :--)
Olen 178cm pitkä,
koirani on japaninpystykorva,
teen kollaasit ja muokkaan kuvani PhotoFiltrellä,
ja jos sinulle näkyy tässä blogissa valkoinen laatikko tekstin/kuvien päällä, en osaa tehdä sille mitään, mutta kokeile vaihtaa selainta vaikka Mozillaan siitä Exploreristasi, tai päivitä se omasi ainakin uudempaan versioon, josko se sitten auttaisi! :--)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu