Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Nettikauppoja vaikka muille jakaa

perjantai 18. marraskuuta 2011

Nettikauppoja vaikka muille jakaa

Tämä postaustoive eri ulkomaisista nettikaupoista tuli jo vanhaan blogiin, mutta koska olin sillon jo lopettelemassa koko puuhaa, niin jätin asian sikseen. Nyt kuitenkin tylsän iltani kunniaksi askartelin teille eilen kollaaseja lempparinettiputiikkieni tarjonnasta, ja ajattelin, että voisin muutaman sanan sanoa samalla niistä tilaamisesta, olen moista kuitenkin varsin paljon harrastanut.. :---)


Topshop on ehkä mun lempparein näistä isoista nettikaupoista, tuotteet ovat laadukkaita, ja jokaisen tuotteen vierestä löytyy vielä helposti koko-oppaat ja materiaalitiedot. Valikoima on laaja, ja hyvin ajan tasalla trendeistä :) Mitään erityisen halpojahan nää tuotteet eivät tuolla ole, mutta hinta selittyy monesti laadukkailla, aidoilla materiaaleilla! Toki seassa on 60 punnan keinonahkakenkiäkin, mutta eihän tässä mistään halpaketjusta olekaan kyse.

Kenkien koot menevät ihan eurooppalaisessa kokomitoituksessa, jee sille! Helppo omansa siis löytää, paitsi jos tosin on kahden koon välillä kuten minä itse. Silloin tilaan yleensä sen isomman, joka on todennäköisesti parempi kuin hieman liian pieni, ja hyvin on mennyt.

Vaatekoot ovat taaskin pääosin brittikoot, mutta jokaisen tuotteen vierestä löytyy size guide, joka neuvoo oikean koon löytämisessä! Itse olen tuolta pari mekkoa tilannut, ja kannattaa muuten katsoa siitä kokotaulukosta mielummin tanskalaisia kokoja, on ainakin niin mulla menny parhaiten nappiin :) Eli esim. brittikoossa 10 vastaa ranskalaisessa koossa kokoa 38, mutta tanskalaisessa kokoa 36, joten tuo kymppi on ollut mulle varsin sopiva. Tanskalaisia vaatemerkkejähän Suomessa on esim. Vero Moda, Vila & ONLY, joten niiden koot vastaavat mielestäni hyvin tuon taulukon neuvoa-antavia kokoja!

Maksu onnistuu yleisimmillä luottokorteilla (amex, visa, mastercard, maestro), PayPalilla sekä Visa Electronilla. Itse maksoin kesällä tilaukseni Visa E:lla ja hyvin sujui :)

Toimitus kestää Suomeen 3-6 arkipäivää, ja maksaa 6 puntaa. Yli 75 punnan tilauksissa toimitus on maailmanlaajuisesti ilmainen, joten kannattaa tilata joko kerralla enemmän, tai tehdä kavereiden kanssa kimppatilaus :) Mulla tuotteet tuolta tosiaan on aina kovin nopeasti tulleet ilman kummempaa ongelmaa, ihan postiluukusta tipahti viimeksi tilaamani mekko, ja sitä ennen hain isomman paketin postista ihan postin "sinulle on saapunut suurikokoinen kirje" -lappusella.

Palautuksesta sen verran, että koska Suomen postilla ei ole kotimaisten nettikauppojen tapaan mitään yhteistä palautussopimusta näiden ulkomaisten kauppojen kanssa, pitää käsittääkseni (korjatkaa, jos olen väärässä?) palautuksen postikulut maksaa itse. Muuten palautuksesta löytyy oivat ohjeet täältä, ja noita palautusohjeita tuolta kannattaa toki tarkemminkin lukea. Topshop ei näytä ottavan palautuksena vastaan alusasuja, uimapukuja, kosmetiikkaa eikä koruja muissa kuin avaamattomissa alkuperäispakkauksissa, ja muutenkin vaatteet tulee palauttaa niiden alkuperäisissä pusseissa :) Palautusaikaa on 14 päivää!



Forever21 avasi noin vuosi sitten euroopan nettikauppansa, ja silloin sieltä ensimmäisen ja tähän asti ainoan kerran olenkin tilannut. Tilasin siskolleni joululahjaksi tuonne lahjakortin, ja sen kanssa pari juttua mulle, nopea toimitus oli ja lahjakortin käyttökin taisi olla ihan helppoa siskolleni :) Forever21:n valikoima on kovinkin laaja, ja vaatteet ja kengät ovat varsin edullisia. Tuolta löytyy kohtuuhintaisena vaikka vähän mitä, mutta tokihan se alhainen hinta näkyy myös materiaalivalinnoissa, kengät taitavat kaikki olla pääosin keinonahkaa ja monet neuleet 100% akryyliä. Materiaaleista on kuitenkin aina kerrottu tuotekuvan viereissä boxissa!

Koot ovat niin kengissä kuin vaatteissakin ihan peruseurokokoja, joten valinta niiden suhteen on helppo! Tuotteiden sivusta löytyy vielä "Size Chart", jonka avulla omaa kokoaan voi vielä varmistaa.

Maksaa voi ainakin yleisimmillä luottokorteilla, tarkempaa tietoa löytyy kun vie tuotteensa kassalle asti :)

Toimitus kestää 3-5 päivää, ja oma pakettini saapui postiin noudettavaksi. Postikulut ovat 6 euroa, ja käsittääkseni siis kaikenkokoisissa paketeissa saman verran.

Palautusten täytyy tapahtua 28 päivän sisällä tilauspäivästä. Täältä löytyy taas kattavasti tietoa palautukista, muuten toimii käsittääkseni varsin samalla tavalla kuin palautus esim. Topshopiin.

Asos.com on eniten käyttämäni nettikauppa, ja tuolta on tullut kyllä tilailtua vaikka mitä. Housut ovat ehkä ainoa tuote, jota en ole uskaltanut tilata tästä liikkeestä, koska niiden istuvuus on muutenkin aina vähän tarkempi juttu. Tuotteita löytyy hyvin laidasta laitaan, mekkoja muutamasta kymmenestä punnasta aina satoihin puntiin. Asos myy paljon muuallakin myytyjä merkkejä, mutta myös omia, edullisempia tuotteitaan. Noistakin löytyy kattavat materiaalitiedot aina tuotekuvien vierestä!

Koot ovat pääosin brittikokoina niin kengissä kuin vaatteissakin, mutta ainakin vaatekoot vastaavat hyvin tuota Topshopin kokotaulukkoa. On tuolla varmasti omatkin kokotaulukot, mutta oon nyt umpisokea, enkä löydä niitä? :D Tuotteen vieressä on kuitenkin tiedot, mitä kokoa malli käyttää, ja siinä näyttää esim. eräänkin mekon kohdalla olevan UK 8/EU 36, eli samalla kaavalla kun Topshopin britti-ranska-koot. Vaikka käytän itse kokoa 36, olen tuolta yleensä ottanu koon 10, ja se on ollut aina hyvä.

Maksutapoina käy yleisimmät luottokortit, Visa Electron sekä PayPal. Luotolla oon itse tainnut tilaukseni aina maksaa, eikä ongelmia ole ollut.

Toimitus näyttää olevan ainakin tällä hetkellä Suomeen ilmainen noissa 6-12 päivän toimituksissa, nopeammassa 3-7 päivän toimituksessa 6-14 euroa paketin koosta riippuen. Asoksella onkin aina kestänyt himpun esim. Topshopia kauemmin nuo toimitukset, mutta aina ne ovat tuon 6-12 päivän sisällä tuleet. Nyt en oo hetkeen sieltä mitään tilannut, mutta viimeksi paketti ainakin tuli postiin, en tiedä sitten oliko täällä joku käynyt soittelemassa ovikelloa päivällä.

Palautusohjeet löytyvät taas kerran parhaiten täältä. Itse olen kyllä aina tilannut tuolta sillä periaatteella, etten palauta mitään, oon ainakin itse kokenut sen helpommaksi, ja ainahan niitä voi sit myydä vaikka huutiksessa, jos eivät olekaan yhtään hyviä. Palautusaikaa on tuotteen saapumisesta se 28 päivää.


Feelunique.com on ainoita kosmetiikkakauppoja, joista itse olen ulkomailta tilaillut. Tilailuni ovat kohdistuneet lähinnä hiustuotteisiin, tuolta sai mm. tuota TIGIN Sugar Dust -hiuspuuteria n. 11 eurolla, kun Stockalla moinen näyttää maksavan parikymppiä. Valikoimasta löytyy paljon mineraalimeikkejä, tosiaan noita kampaamotuotteita, hajuvesiä, kynsilakkoja ja muotoilutuotteista esim. GHD:n suoristusrautoja huomattavasti suomihintoja edullisemmin :)

Maksutapoina sivuilla käy yleisimmät luottokortit sekä PayPal. Itse maksoin Kimmon luottokortilla, ja hyvin sujui ;--)

Toimitus on maailmanlaajuisesti ilmainen ja kestää sivujen mukaan 5-7 päivää. Tilasin itsekin tuolta vasta, ja hyvin sujui, tulivat tuossa viidessä päivässä lähimpään postiin!

Palauttaa kosmetiikkaa ei yleensä saa, mutta jos tuote on avaamattomassa pakkauksessa, tarkemmat palautusohjeet löytyvät taaskin täältä. :)

Lisäksi kannattaa muuten huomioida, että Feeluniquen tuotteet tulevat EU-alueen ulkopuolelta, jolloin yli 45 euron ostoksista saattaa mätkähtää tullit maksettaviksi! Kannattaa siis tilata kerralla joko vähemmän tai useampana tilauksena, tuolla ei postikuluja tosiaan ole, niin ei tule siitäkään lisämaksuja. :)

Yleistä

♥ Itse tilaaminen on helppoa kuin se kuuluisa heinänteko - eihän se nyt hankalaa voikaan olla, jos nettikaupat haluavat ihmiset saada jotain tilaamaan :) Valitset tuotteen, siitä oikean koon ja napsautat ostoskoriin. Kun tämä on tehty tarpeeksi monen tuotteen kohdalla, menet "check outiin" ja alat naputella tietojasi tilausjärjestelmiin. Itse olen aina rekisteröitynyt ihan käyttäjäksi, koska näin liikkeet muistavat minua alennusmyynneistä kertovilla sähköposteilla :)

♥ Visa Electron pitää nettipankista erikseen varmistaa sellaiseksi, että sillä voi netissä maksaa! Jokaisella pankilla tuo varmistaminen tapahtuu vähän eri kautta, enkä sitä nyt tässä voi yleismaailmallisesti alkaa neuvomaan, mutta kyllä se sieltä nettipankista kaivamalla ihan varmasti löytyy :)

♥ Ennen kun valitset millä valuutalla maksat, kannattaa valuuttamuuntimella katsoa vähän missä kursseissa mikäkin rahayksikkö sillä hetkellä on. Monesti nettikaupan alkuperäisellä valuutalla tulee halvimmaksi tuotteet ostaa, koska nettikaupat pitävät hintansa varsin vakioina, kun taas esim. eurojen ja puntien arvot toisiinsa nähden vaihtelevat koko ajan.

♥ Ja ainakin jos maksat Visa E:lla tai luottokortilla vieraalla valuutalla maksaminen itse nettikaupan maksupalvelussa onnistuu ihan siinä missä euroilla maksaminenkin.

♥ Itse en ole tosiaan koskaan palauttanut noihin nettikauppoihin, vaan tilaan yleensä vain sellaisia tuotteita, joista olen varma. Eli jos teillä on ihan henkilökohtaista kokemusta vaihto-/palautuskäytännöistä noissa nettikaupoissa, kertokaa ihmeessä! :)

♥ Nämä kaikki ylläolevat nettikaupathan toimivat Euroopan alueella, joten niissä missään en ole mihinkään tulli-/lisäveromaksuihin törmännyt!

♥ Ja sitten jos taas tilaa EU:n ulkopuolelta, selviää varmaan tullinkin sivuilta varsin hyvin noita verotusjuttuja :) Ja jos valmiiksi tietää esim. jenkeistä tilatessaan tuotteen joutuvan jo arvonsakin takia mitä todennäköisemmin tullin käsiin ennen kotiin pääsyä, kannattaa tilausvaiheessa jo miettiä, tuleeko tuote silti esim. edullisemmaksi myös verojen ja tullimaksujen kanssa kuin Suomesta ostettuna!

♥ Ja kaikenhan tämän tiedon ja vielä enemmänkin saat, kun menet selailemaan kauppoja itse :) Lähes kaikkeen mahdolliseen löytyy vastaus jokaisen nettiputiikin HELP/Customer service-tms osioista, joista löytyy lisätietoa toimituksesta (delivery), palautuksista (returns) ja kaikesta muustakin mitä tarvita keksit!

Että sellaista! KYSYKÄÄ ihmeessä jos joku jäi askarruttamaan, ja jos tuntuu, että kerroin ihan itsestään selvyyksiä ja että kyllähän kaikki nää tietää, niin hyvä sitten niin :) Sen verran paljon näistä tulee kuitenkin kysymyksiä, että ehkä edes jollekin tästä on hyötyä. Ja muutenkin, kertokaa omista kokemuksistanne eri nettikauppojen osalta, niin hyvistä kuin huonoistakin! Näitä on aina mielenkiintoista tietää :) Ja arvatkaa vaan millainen shoppailuhimo iski noita kollaaseja tehdessäni, haluan esim. kaikki nuo Topshopin tuotteet omaan kaappiini, kiitos :D

Tunnisteet: ,

23 kommenttia:

18. marraskuuta 2011 klo 11.41 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Asosille palauttaminen oli melko helppoa! Sieltä saa postikulut takaisin, jos tilauksessa on ollut jotain vikaa heidän takiaan. Postikulut tulevat takaisin kyllä shekkinä, jonka lunastus voi maksaa enemmän, kuin itse postikulut. Minä palautin jätticlutchin ja se maksoi 6 euroa, eli suosittelen ehdottomasti palauttamaan esim. yli 60 euron mekon, jos se ei istu hyvin :)

Asosilla on tosiaan noissa väreissä välillä vikaa, mistä moni onkin usein sanonut. Eli tuotteiden kuvien värit voivat mennä ihan mönkään. Kirkkaaan punainen laukkuni tuli minulle ruskeana jne.. Tätä sain vääntää asiakaspalvelun kanssa aika kauan, mutta lopulta kun otin ihan kuvat tuotteesta tietokoneen näytöstä ja itse tuotteesta, niin sain viimein luvan palauttaa tuotteen veloituksetta :) Mutta Asos on kyllä ihan parhaita nettikauppoja! :)

Thopshopista olen sitten ikäväkyllä ihan eri mieltä. Olen yrittänyt tilata sieltä lukuisia kertoja, koska ne vaatteet nyt ovat aivan älyttömän ihania! En kuitenkaan pysty siellä maksamaan Electronillani, koska heidän mukaansa tiedot, jotka syötän heidän sivuilleen eroavat pankkini Electronini tiedoista. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa, koska olen tarkistanut tiedot sataan kertaan ja soitellut myös pankkiini. Ärsyttävintä tässä on se, että tuo korttini toimii kuitenkin kaikkialla muualla ja se, että Thopshopin asiakaspalvelu on todella huonoa! Kun yritin tehdä nuo tilaukset, niin ThopShop vei minulta katevarauksen (200euroa), vaikka tilaus ei onnistnut. Sitten kun yritin ottaa heidän asiakaspalveluun yhteyttä, he eivät vastaaneet 7 viestiini mitään! Lopulta jouduin soittamaan heille, jolloin asiakaspalvelija puhui vain koko ajan päälleni "madam, please, madam" eikä antanut minun kertoa edes koko tilannetta. Väittivät vaan, että se johtui tuosta, että tietoni ovat väärät..

Tämä sama ongelma kävi ystävälleni, joka asuu samassa kaupungissa kuin minä. Uskon siis, että tuo johtuu siitä että pankkitiedoissamme kaupungimme nimessä on ääkkösiä ja tuolla ThopShopin sivuilla niitä ei ole. Pankkini kyllä kiisti, että tuosta se ei voi johtua, mutta muuta en keksi. o.O Ärsyttää kuitenkin, koska muualla tätä ongelmaa ei ole, joten heidän sivuillansahan se ongelma on :(((

ThopShopin vaatteet ovat kuitenkin ihania ja nettisivut todella toimivat, että niistä ei mitään valitettavaa ole! Pakko oli vain purkaa ja kertoa, että jos jollekin käy näin niin ÄLÄ yritä toiste nimimerkillä 400euroa katevarauksissa, joita joutuu odottamaan sen 20 pankkipäivää, koska he eivät suostu rahoja palauttamaan aikaisemmin....

 
18. marraskuuta 2011 klo 11.53 , Blogger Maria kirjoitti...

Loistava postaus :) ! KIITOS! En tiennykkään että forever21 on tehny euroopan nettikaupan.. pitääkin laittaa jossain vaiheessa tilausta menemään ! mutta tosiaan iso Kiitos vielä :)

http://dejiss.blogspot.com

 
18. marraskuuta 2011 klo 12.04 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kauhea tuo typo eli ihan TopShop tarkoitin enkä Thop :DD Ajatusvirhe

 
18. marraskuuta 2011 klo 12.07 , Blogger llaura kirjoitti...

anonyymi: kiitos kattavasta kommentistasi :) taidankin lisätä postaukseen vielä jotain tuosta kommentistasi, toivottavasti sopii! ja oudoin tuo Topshop, ei noin isolla firmalla tollasia ongelmia kyllä sais olla :o ja noi katevaraus jutut on kieltämättä ärsyttäviä, niitä ei tosiaan ihan helposti palauteta, ainakaan ilman että pankki ja kyseinen kauppa olisivat keskenään tekemisissä, mikä on aika epätodennäköistä kun on ulkomaisesta liikkeestä kyse. itselläni ainakin oli joskus Vero Modan kanssa tilanne jossa katevaraus näkyi, vaikkei osto ollut mennyt läpi, ja tää piti ratkaista niin, että VM:n office-henkilö soitteli itse mun pankkiin mitätöidäkseen katevarauksen..

Maria: kiva että tykkäsit, mulla meni joku 4h tätä vääntäessä, että ei sit ihan menny kaikki aika hukkaan :D

 
18. marraskuuta 2011 klo 12.49 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

kiitos hyödyllisestä postauksesta! :)

 
18. marraskuuta 2011 klo 13.22 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mikä hemmetti on katevaraus?? En uskalla tilata mitään mistään jos perii jonku tollasen!! :oo

Oikeesti olin tulossa sanomaan että KIITOS tästä, koska oon halunnu tilata asokselta jo pitkäääään mutten oo uskaltanu.. ehkä mä nyt uskallan :))

 
18. marraskuuta 2011 klo 14.02 , Blogger Roosa kirjoitti...

oikeassa oot, että kannattaa katsoa tanska-kokoja, sillä ranskakoot menee just sillä lailla, että esim. 38 on suomen 36, 40 suomen 38 jne. mutta mene ja tiedä, tarkoittaako kaikkialla "eu"-koko juuri ranskakokoa... :/ itse en ole koskaan (vielä) uskaltanut tilata nettikaupoista mitään, mutta eikös niissä yleensä ole jotain koko-oppaita, missä kerrotaan jotain senttilukuja, kuinka leveä on esim se ja se koko yms..? tulevaisuudessa on varmaan pakko tilata mineraalimeikit netin kautta, kun ne maksaa suomen kaupoissa tuplasti enemmän kuin ranskassa :(

 
18. marraskuuta 2011 klo 14.08 , Blogger llaura kirjoitti...

anonyymi: oleppa hyvä :)

anonyymi: siis jos maksat visa electronilla, niin ne rahatkan ei missään maksutilanteessa lähde sillä samalla sekunnilla sun tililtä, vaan näkyy sit esim. nettipankissa katevarauksena. vasta päivän-parin päästä tuo varaus on oikeasti lähtenyt tililtä, ja silloin se näkyy oikeana maksuna. ei se ole mikään mitä missään peritään, vaan joskus vaan sattuu niin, että jos kaupan korttikoneessa esim. on yhteysvirhe/nettiostoksissa ostos jää syystä tai toisesta jumiin, jää osto roikkumaan katevaraukseksi, ja kun kuun loppuun mennessä kauppa ei oikeasti ole perinyt tuota ostosta, palautuu summa tilille käytettäväksi. tällä visa e varmistaa vaan sen, ettei tilin saldoa koskaan pääse ylittämään. eikä tollasia turhia varauksia juuri koskaan jää, ja yleensä ne saa tosiaan selvitettyä muutamassa päivässä takaisin tililleen pankkinsa kautta :) mutta uskalla ihmeessä, se on hyvin helppoa ja luotettavaa!

Roosa: luulen, että yleisesti EU-koolla tarkoitetaan tosiaan tuota ranskakokoa, joten oon ainakin ite napannu aina tavallaan yhden isomman mitä oon käyttäny :) ja aluks kannattaa tilailla sellasia tuotteita, jossa ei varsinaisesti haittaa onko se hippasen liian iso, esim ainakaan henk.koht. en yleensä neuleissa edes kaipaa sellaista tyköistuvuutta, jolloin niin 36 kuin 38:kin menee. näin myös saa vähän tietää sitä yleistä kunkin kaupan kokomitoitusta, jonka jälkeen uskaltaa ehkä jo paremmin ihan istuvia vaatteita, kuten mekkojakin brittikoolla tilailla :)

 
18. marraskuuta 2011 klo 14.35 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Vitsi mullekki iski kauhee shoppailuhimo nyt! ja hei tosi kiva et teit tälläsen postauksen, tosi hyödyllinen tää:) Millä ohjelmal teet noi kollaasit? :)

 
18. marraskuuta 2011 klo 16.20 , Blogger Marjaana kirjoitti...

Mä oon palauttanut tuotteita Topshopille ja Asokselle, Topshopilla on kuten aiemmin todettu huono asiakaspalvelu ja rahojen palautuminen tilille kesti todella kauan. Asoksella homma toimi moitteettomasti. Postikulut täytyy tosiaan maksaa itse. Yritän jatkossa välttää palautuksia Topshopiin mutta aion kyllä tulevaisuudessakin tilata sieltä sillä eihän noita ihania juttuja voi vastustaa!

 
18. marraskuuta 2011 klo 16.50 , Anonymous iina kirjoitti...

Oi kiitos tosi paljon! :) Tämmösistä on paljon hyötyä (ja haittaa koska luultavasti sorrun tilaamaan nyt..)! :)

 
18. marraskuuta 2011 klo 18.48 , Blogger karoliina kirjoitti...

tää oli hyvä postaus, kiitos !

millä oot tehny noi kollaasit ? :)

 
18. marraskuuta 2011 klo 20.16 , Blogger Tiia kirjoitti...

Mä oon tilannut noista vaan Asokselta kaks kertaa, toisella kerralla meni koko tilaus ihan pieleen. Kaikki tuotteet olivat ihan eri sävyisiä kuin kuvissa ja materiaalit ihan järkyttäviä! Olin oikeasti niin ihmeissäni. :D Ja palautuksestakin joutui maksamaan lähemmäs kakskymppiä. Toisaalta ehkä myös oma vika, etten tarkemmin katellut niitä materiaaleja, vaikka ne värit olivat kyllä vääristyneet netissä!

Mutta kiitos tästä postauksesta! Ehkäpä nyt uskaltaudun tilailemaan joskus muualtakin kuin Asokselta. :)

 
19. marraskuuta 2011 klo 0.33 , Anonymous viviann kirjoitti...

Olipas kiva ja kattava postaus, varmasti apuna joillekkin kokemattomille tilaajille :). Tuli vaan mieleen, kun en ainakaan huomannut tuolla tekstissä olevan, että esim. Foreveri 21:lla ja Asos:lla on tosi hyvät valikoimat myös plussakokoisille ihmisille! :) Ihan tälleen btw ajattelin ilmoittaa, kun tältäkin blogilta varmasti löytyy plussakokoisia lukijoita :).

 
19. marraskuuta 2011 klo 17.15 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kiitos Laura ! :)

 
20. marraskuuta 2011 klo 13.40 , Anonymous tanya kirjoitti...

Kattava postaus! Sen verran kommentoisin Feelunique-kaupasta, että se sijaitsee Jerseyn saarella, joka on EU-tullialueen ulkopuolella. Sinne siis pätee 45 euron tulliraja. Mutta ilmeisesti monet ovat tilanneet sieltä yli tullirajan, eikä paketit oo jääny tulliin.. Tuurista kiinni:p

 
20. marraskuuta 2011 klo 15.53 , Blogger Jossu kirjoitti...

kiva postaus:) minä tilaan nykyisin tosi usein vaatteita, kenkiä, laukkuja yms netistä. helppoa ja nopeaa :)

 
20. marraskuuta 2011 klo 19.03 , Blogger llaura kirjoitti...

anonyymi: hyvä että on hyödyllinen :) ihan peruskuvankäsittelyohjelmalla noita askartelen, onnistuu varmasti lähes kaikilla paintia edistyneemmällä ja miksei jopa silläkin noin noiden teko :)

Marjaana: kiitos kommentista, aattelinkin että teillä on varmasti kokemuksia noista palautuksistakin :) !

iina: haha, no mutta ei uudet ihanat vaatteet nyt kauheen suuri haitta voi olla! <3

Karoliina: olkaapa hyvä :)

Tiia: joo noista väreistä oon kuullu muualtakin ettei meinaa oikein pitää paikkaansa.. mutta materiaalitiedot kannattaa noissa ehdottomasti joo tarkastaa ennen tilaamista, 100% akryyli/viskoosi/polyamidi kertoo kuitenkin vähän jo jotain tuotteen mahdollisesta laadusta :)

viviann: niin tosiaan löytyykin, ja vastaavasti ainakin Asokselta ja Topshopista löytyy myös hyvät Petite-mallistot pienemmille ja lyhyemmille tyypeille :) !

anonyymi: olepa hyvä!

tanya: ah totta, niinpä muutenkin onkin! hyvä että mainitsit :)

Jossu: se on, ja saa vähän erilaisia mitä perus henkkamaukoista tulee vastaan :)

 
22. marraskuuta 2011 klo 17.04 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

"Jersey is not a part of the European Union but has a special relationship with it, being treated as part of the European Community for the purposes of free trade in goods."

eli hyvinkin voi välttää tullimaksut.

 
24. marraskuuta 2011 klo 13.40 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kiva postaus!
En oo koskaan tilannut ulkomailta nettikaupasta, vaikka luottokortin omistankin. Haluaisin kysyä vielä tarkennusta maksamiseen, jos tilaa euroalueen ulkopuolelta.. Varmaan vähän tyhmä kysymys mutta kysympä silti! :D
Esim. Kandeeshopilta tilatessa, jos valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sivustolla lukee että maksu ainoastaa ruotsin kruunuissa (tietysti !). Kun myöhemmin maksan pankkisiirron netissä, muuttuuko eurot automaattisesti kruunuiksi?

 
24. marraskuuta 2011 klo 21.09 , Blogger llaura kirjoitti...

anonyymi: varmasti joo ainakin siin tapauksessa, että sieltä itse vie jotain pois :)

anonyymi: nettipankista pitää etsiä erikseen maksu ulkomaille :) en tiedä mikä pankki sulla on, enkä tiedä muista mitään kuin omastani, mutta Nordean sivuilla on nettipankissa ainakin kohta "muut maksuasiat" ja sieltä löytyy "maksu ulkomaille", jolloin valitset sit kyseisen valuutankin millä maksat :) se kyllä sit lähtee automaattisesti kuitenkin euroina tililtäsi, määrä riippuu sen hetkisestä kurssista minkä pankki euroina velottaa!

 
29. marraskuuta 2011 klo 23.11 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

JES kiiiiiitos paljon tästä postauksesta, EHKÄ HYÖDYLLISIN IKINÄ!! oon nii monesti miettiny uskailtaisko tilata ja kaikki maksut sunmuut on ollu vähä epäselviä mulle ni tästä oli suuuuuri apu :--)))

 
20. heinäkuuta 2012 klo 21.43 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Voi että mä tänään säikähin kun tein ostoksia juuri tuolla topshopissa ja asosissa eikä kumpikaan hyväksyny mun visa electronia vaikka hyvin toimi eilen toisessa brittiläisessä nettikaupassa. yritin yhteensä kolme kertaa maksaa ja ei onnistunu. sit menin kattoo pankkitiliä ja huomasin katevarauksen olevan -300e. mutta onneks löysin tänne ja sain tietää et toi katevaraus purkautuu. huh huh. harmittaa kun olisin halunu niitä kenkiä sieltä :(

 

Lähetä kommentti

pst, ennen kuin jätät kommentin, lue tämä pieni FAQ/UKK :--)
Olen 178cm pitkä,
koirani on japaninpystykorva,
teen kollaasit ja muokkaan kuvani PhotoFiltrellä,
ja jos sinulle näkyy tässä blogissa valkoinen laatikko tekstin/kuvien päällä, en osaa tehdä sille mitään, mutta kokeile vaihtaa selainta vaikka Mozillaan siitä Exploreristasi, tai päivitä se omasi ainakin uudempaan versioon, josko se sitten auttaisi! :--)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu