Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Alehulluus iskee

torstai 29. joulukuuta 2011

Alehulluus iskee

Jos listaisin mun TOP 3 Inhotuinta asiaa -listan, niin kolmantena listalla olisi ehdottomasti juhannusajan alennusmyynnit. Hyvänä kakkosena tulee Stockan Hullut päivät ja listan ensimmäisenä komeilisi aivan ehdottomasti välipäiväalennukset. Ja koska olen jostain kummallisesta syystä hinkunut vaatekauppaan joskus duuniin, sain jo toisen kerran elämässäni viettää kaupan alan vilkkainta työpäivää alennusmyyntien parissa, tokikin siellä kassan takana, ilman että edes saan päivästä kiitokseksi kasan halpoja vaatteita, joita en oikeastaan edes tarvitse.

En kestä kaupoissa sekoavaa jengiä, kuumuutta ja jonottamista. En näe mitään iloa etsiä itselleni vaatteita ihan vain siksi, että ne ovat halpoja, enkä to-del-la-kaan jaksa kiistellä ainakaan niistä viimeisistä lumpuista muiden ympärilläni hilluvien alehullujen kanssa. Jos en siis olisi töissä vaatekaupassa, kiertäisin alennusmyynnit niin kaukaa kuin mahdollista tuhahdellen omahyväisesti ihmisten mielenheikkoudelle -70% kylttien edessä ja nauttisin rauhallisista hetkistä hyvän kirjan parissa ilman stressiä, hikeä ja ryysiksen aiheuttamaa vitutusta.

Kun tuttuun tapaan tänä vuonna taas nakki kuitenkin napsahti tulla duuniin koko viikoksi ja siitä ensimmäisestä päivästä alkaen, voitte kuvitella miten vannoin pysyväni muiden liikkeiden alennusmyynneistä hyvinkin kaukana. Vannoin ja vannoin, ja mulla meni jopa niin hyvin, että kun tulin tiistaina 13:30 duuniin, niin en ollut muiden alekamojen kimpussa vasta kuin samana iltana siinä hieman ennen kahdeksaa.. Hups.

Okei mutta se on ihana. Se on Objectin, se on 50% puuvillaa (vois se toki 100%:kin olla, mutta aina parempi kuin pelkkä akryyli), se on juuri sopiva ja juuri rakastettava ja sen normaalihinta oli 69,95e. Ja minä pulitin siitä pikkasen reilun kakskymppiä. Perustelin tän pienen alevihaajan lipsahduksen lähinnä sillä, että hei, rakastuin neuleeseen ja bonuksena se oli suht edullinen, enkä edes lähtenyt sitä vartavasten noutamaan enkä kotiuttanut sen kanssa kuutta muuta ihan kivaa, mut hei ainakin halpaa vaatetta. Niin aika kiva löytö oli siis.

Joten ehkä voin siis pikkuhiljaa myöntyä ja todeta, että alehulluus tiettyyn pisteeseen asti onkin ehkä jopa siedettävää. Se fiilis on nimittäin aika kiva, kun löytää jotain oikeasti ihanaa, ja edullisesti. Ja varmasti vielä parempi silloin, kun löytää jotain, mitä on oikeasti etsinyt, ja saakin sen normaalia halvemmalla! Pyhästi vannon vielä vastustavani alennusmyyntejä ihan hippasen siitä periaatteesta, että on vähän pösilöä ostaa järjettömiä määriä tavaraa kotiin pelkän halvan hinnan perässä, koska alennusmyynnit nyt ylipäätään kuvastaa aika vahvasti sellaista turhaa kulutuskulttuuria, johon kuulumista haluaisin omalta osaltani osata muutenkin vähentää, mutta lupaan myös ymmärtää jatkossa paremmin niitä oikeasti ihania löytöjä, jotka nyt vain sattuivat olemaan alennuksessa. Oispa nimittäin kovasti jäänyt tuo neule kaivelemaan mieltä, jos olisin siihen törmännyt ennen alennusta ja joutunut jättämään sen kauppaan liian kovan hinnan vuoksi..!

No mutta, millasia alelöytöjä te olette tehneet? Vai ootteko tajunneet pysyä kaukana ;--) ? (..ja keskittyny nettikauppojen aleihin)?

Tunnisteet: ,

18 kommenttia:

29. joulukuuta 2011 klo 18.01 , Blogger Karo kirjoitti...

mua ahistaa mennä välipäivien alemyynteihi siks koska ihmiset on ihan hulluja silloi ja väenpaljous pelottavan suurta. ite tälläsenä alle 160cm tyttönä helposti jään jalkoihi. mä siis aina teen niin et meen alemyynteihi vast toisena alepäivänä IHAN AAMUSTA. ekan päivän alessa yleensä ihmisii on ihan liikaa, tokana päivänä kaikki on vähä hillitympää c:

oon löytäny alesta nyt itelleni kellon, kaks neuletta, uudenvuoden asun( paidan + korun) ja muutaman lämpimän neuleen ja t-paidan. meen käymää huomenna viel alessa kattelemassa jos vaikka löytäisin itelleni vielä mekon ku mul ei oo yhtäkää mustaa mekkoa ja sit jotkut kivat farkut jos mun kokoo viel löytyy : ))

oli muuten tuskaa oottaa se yks päivä ku alet oli jo alkanu ku tiesin mitä haluun ostaa alesta ja pelkäsin kuollakseni et oma koko olis jo menny MUT EI OLLUT♥

 
29. joulukuuta 2011 klo 18.12 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

mä kävin ihan vaan tapiolassa vähän varovasti kurkkimassa kauppoihin, kyllähän mä jotain ihan kivojakin juttuja sovittelin mut ei ne sit kuitenkaan sytyttäny tarpeeks. ehkä pitää käydä vähän vielä jossain muuallakin mut toisaalta mulla ei ihan kauheen suuri tarve oo millekään uusille vaatteille just nyt... :D onneks en oo nettishoppailun makuun päässy vieläkään, siellä varmaan mopo karkais käsistä! no säästyypähän nekin rahat vaikka sukulakuihin ;)

 
29. joulukuuta 2011 klo 19.04 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kivointa on kyllä löytää jokin kallis vaate, mitä on ihaillut koko syksyn alesta! :) Mutta minulle käy kyllä aivan liian usein niin, että olen ostanut tämän kalliin vaatteen pari päivää ennen aleja ja sitten se onkin pamahtanut aleen heti, se ärsyttää!

Kerran tilasin takin normaalihintaan (n.60e) ja sitten seuraavana päivänä se oli supermega-alessa ja maksoi vain 15e, ihan periaatteesta minun oli pakko palauttaa takki :D

 
29. joulukuuta 2011 klo 19.50 , Blogger rouva Musta kirjoitti...

mä kartan kans alennusmyyntejä ku ruttoa, mut tällä kertaa mulla oli sotasuunnitelma, joten piti käydä marimekolla yhden villakangastakin perässä (huom. VILLA, ei mikään jokusinnepäin, vaan ihan ihka oikea villa!:D). no, marimekolla ei tunnetusti mitään jäätävää ryysistä ole, joten kun itse terveyskaupassa työskentelen niin poikkesin vaan ennen töitä toteamaan, että siellä se on -30% alessa, mutta jätin sen vielä sinne ja soitin toiseen liikkeeseen,ja saan sen takin nyt sitten yli -40% alennuksella, ja yhdellä vaivaisella puhelinsoitolla hoitu toi homma! how handy is that?!:D

 
29. joulukuuta 2011 klo 20.08 , Blogger Kaisa kirjoitti...

Vaikka en yleensä blogeihin kommentoi niin pakko hehkuttaa yhtä alelöytöä. :) Oltiin kavereiden kanssa lähimmässä "isommassa" kaupungissa Seinäjoella kiertämässä alennusmyynnit ja eksyttiin sitten K-Kenkään. Oon kauan etsinyt sellaisia ihania, vaaleanruskeita nilkkureita. Ja nyt löysin sellaiset! Kiilakorolla, eli aina vaan parempi. :) Alkuperäinen hinta oli 54,95 euroa ja mä maksoin niistä tasan 20,00 euroa! :) Olin kyllä niin iloinen! :)
Tämä ei liity alennusmyynteihin (ainakaan välipäivien) vaan yhteen loppuunmyyntiin. Olen myös kauan etsinyt vähän tummemman vihreää, pitkää, lämmintä takkia. Joka ei olisi kauhea makkarankuori, vaan juuri sopiva. Ja kyseisen kaupan loppuunmyynnissä sellainen takki oli -70% alennuksessa! Alkuperäinen hinta oli 130 euroa, joten maksettavaksi jäi vähän vajaat 40 euroa! :) Ihana löytö!

 
29. joulukuuta 2011 klo 20.24 , Blogger Anna kirjoitti...

Oon samoilla linjoilla sun kanssa, alet ei innosta enää yhtään niin paljon kun pitää itse olla töissä niiden keskellä. Kuudes päivä (vasta) menossa ja hyvä kun muistan millasta oli elämä ennen alennusmyyntejä :D Tv. toinen vaatemyyjä

 
29. joulukuuta 2011 klo 20.49 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Samoilla linjoilla joo ja jos ei tiedä mitä etsii niin menee ihan haahuiluksi.. Näin sut tänään Jumbossa ;)

 
29. joulukuuta 2011 klo 22.36 , Blogger Peeta kirjoitti...

Mulla on toi sama neule keltaisena :) Hyvä ostos joo kyllä!

 
29. joulukuuta 2011 klo 22.42 , Blogger Nonna kirjoitti...

Pysyn nettishoppailussa jo ihan omaa mielenterveyttäni suojellakseni :D Enkä tosin hirveesti ehtiskään kauppoihin pyörimään, kun istuskelen kassan takana päivät pitkät itsekin..

 
29. joulukuuta 2011 klo 23.11 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Onpa kiva neule! :) Onko se väriltään ruskea vai liila/luumu? Toisessa väri näyttää minun silmissäni ruskealta ja toisessa liilalta.

Mä en ole tainnut koskaan joutua suurimpaan aleryysikseen. Aika harvoin alennusmyynneissä käyn tai ainakin olen onnistunut valitsemaan sellaiset ajankohdat, jolloin pahin tungos on ollut ohi tai vasta tulossa. Tai ehkä en ole sattunut käymään aleaikaan niissä kaupoissa, esim. Gina tai H&M, joissa alhaiset hinnat saavat ihmiset lähes sekoamaan.

Eilen kävin Helsingissä shoppailemassa, mutta suuntasin sinne hyvissä ajoin aamulla, joten silloin tungoksesta ei ollut tietoakaan. :) Lähdin etsimään farkkuja ja muutamaa peruspaitaa. Löysin kaiken etsimäni, farkut normaalihintaisena ja paidat puoleenhintaan, enkä sortunut turhiin heräteostoksiin. =)

 
29. joulukuuta 2011 klo 23.53 , Blogger Kaisa kirjoitti...

Siis mun mielestä oli niin huonot alennusmyynnit tänä vuonna! Kiertelin 8 tuntia ja löysin 2 paitaa.... tai sitten oon vaan ite nirsoutunu hahaha

 
30. joulukuuta 2011 klo 10.35 , Blogger llaura kirjoitti...

Kisu: kaks ekaa päivää on ne pahimmat, mutta kolmantena meillä ainakin jo rauhottu huomattavasti - ja mun mielestä sillon vasta tipahti samaisena päivänä parhaat tuotteet aleenkin ;--) toki ensimmäisenä päivänä saa varmaan jotain kaikkein "siisteintä", mikä saattaa olla seuraavana jo loppu, mutta monet unohtaa sen, et ainakin meidän ketju tiputtelee jatkuvasti lisää kamaa aleen, ihan uudempiakin juttuja + alennukset yleensä vaan kasvaa monissa liikkeissä päivien kuluessa, joten siksikään en tota ekan päivän ryysistä oikein tajua :D

karpalokinuski: haha, tota just en monissa ymmärrä, että pakko kierrellä, vaikkei mitään tarvitse.. :D sit niitä heräteostoksia ihmetellään kotona, et mitä tälläkin tekee!

anonyymi: kai ostit sen sit alesta uudelleen sillä 15 eurolla :D ?

heeka: oh, kätevää! etenkin kun noi marimekon villakangastakkien hinnat on jo lähtiessään varsin mojovat, ihan tuntuvan alen oot saanu :) voi mä ihastelin kans joulun alla marimekon tehtaanmyymälässä maailman kauneinta villakangastakkia, mutta siihen mulla ei ois nyt varaa edes 40% alennuksista huolimatta :D

kaisaboy: tollaset löydöt lämmittää kyllä ehdottomasti mieltä :)! ja on niitä sellasia parhaita alelöytöjä, koska ois jotain sellaista kaivannut joka tapauksessa, ei pelkästään halvan hinnan takia :)

strawberryy: teil on siis alkanu alet jo ennen joulua? :D huh, onneks mulla ei oo ku tää viikko kunnon alevuoroja, ens viikolla vaan taas muutama lyhyt ilta!

anonyyni: nonni, oisit tullu moikkaa :)

Peeta: jee toi on niin ihana! missähän kaikissa väreissä sitä on ees ollu, tuol alesta löyty vaan toi harmaa!

Nonna: ihan hyvä idea sekin! :D kunhan muistaa pitää järjen niidenkin nettilöytöjen kanssa päässä, mä en edes uskalla mennä kattoo jotain asoksen tai topshopin alennuksia, koska oon varma että mun aleperiaatteet katoaa sen samantien kun alan klikkailee kamaa ostoskoriin :D

anonyymi: tummanharmaa tuo taitaa livenä kunnon valossa olla :) joo ja aamut ja tunti ennen sulkemisaikaa on kyllä ehdottomasti ne rauhallisemmat shoppailuhetket, alennusaikaan kannattaa tosiaan ajoittaa ostostelu hyvin niin välttää pahimmat ruuhkat :)

kaisa: hmm, mun korvaan 2 paitaa kuulostaa lähinnä vaan hyvältä saaliilta, koska se vaikuttaa fiksummalta ja harkitummalta kun 10 paitaa, 3 toppia, farkut ja kaks hametta :--D

 
30. joulukuuta 2011 klo 10.56 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mä olen tehnyt tänä vuonna alelöytöni netistä. Ja olen kyllä siinä mielessä eri mieltä, että aleista saattaa tehdä hyviä löytöjä, kunhan hakeutuu niiden laadukkaista materiaaleista tehtyjen vaatteiden ääreen. Olen varsin tyytyväinen 40% alennuksesta ostaamani neuletakkiin, joka on 100% villaa :). Söpö tuo sinunkin neuleesin.

 
30. joulukuuta 2011 klo 14.02 , Anonymous Miukku kirjoitti...

Mä pyörähdin keskiviikkona Tampereella, jossa oli ainakin mun mielestä ihan rento ja lupsakka alemyyntimeininki. Tiedä sitä sitten, olinko riittävän ajoissa liikenteessä, hehe. Enivei, tarkoituksenani tehdä upeita alelöytöjä mutta pah. Tuntui että kaupoissa ei ollut mitään ihmeellistä. Päädyin ostamaan pari perus-t-paitaa ja -toppia ja huivin. Alennusmyynneistä löytää siis ehkä enemmänkin perus-käyttövaatteita hieman edullisemmin. Yleensä etsin myös jotain 'jokereita' vaatekaappiin, siis sellaisia hieman erilaisempia ja ehkä kalliimpiakin vaatteita kuten mekkoja tai takkeja, joita ei ehkä muuten tulisi ostettua. Ja niitä kyllä löytyykin yleensä, mutta tällä kertaa ei kerrassaan mitään! Toisaalta olin tyytyväinen, ettei tällä reissulla mennyt juurikaan rahaa ja että löydöt oli kaikki tosi tarpeellisia käyttövaatteita, mutta vähän kuitenkin harmitti että valikoima tuntui olevan tosi booooooring. Ehkäpä tammikuun alkupuolella, kun suuntaan vielä pääkaupunkiseudulle, löydän uuden jokerin kaappiini. :)

 
30. joulukuuta 2011 klo 14.57 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

hahah, jotenki niit vaatteita on vaan kiva hypistellä! :D sä tosin ehkä saat sen tarpeen tyydytettyä töissä nii ei tarvi vapaa-ajalla kierrellä kauppoja ;) harvemmin mä kyllä nykyään jaksan mitään raahata ees sovituskoppiin saati sit et vielä raaskisin pistää rahani siihen, ehkä ihan hyvä niin...

 
30. joulukuuta 2011 klo 17.56 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

mul tulee joku ihan ihme valkonen tyhjä laatikko tohon keskelle tekstiä =o

 
31. joulukuuta 2011 klo 21.44 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Nettialehulluus on parasta :D Kosmetiikkaa tilasin juuri ulkomailta ihan vain siksi, kun oli halpaa. Tuo on aika vakiotapa mulla täydentää kosmetiikkavarastoja, kun niitä tarvii kuitenkin... (seliseli :D)

Vaatekaupoille en jaksa lähteä kuin täällä maalla. Täällä ei oo ryysistä ja alerekeissä on jäljellä aina niitä yleisimpiäkin kokoja :) Nyt en tarvitse mitään, mutta lähden katsomaan, josko saisin lahjakortin käytettyä.

 
1. tammikuuta 2012 klo 12.03 , Blogger llaura kirjoitti...

anonyymi: joo mä puhuinkin lähinnä noista perusrättiliikkeistä, eli vertsuista, henneistä, ginoista sun muista ja niiden alennusmyynneistä, se tosin ei tekstistä ehkä tullu niin selväks, ainakaan jos ei tiedä että itse moisessa juurikin työskentelen :)

Miukku: joo toki tollasta fiksuakin alekäyttäytymistä on olemassa, osais kaikki vaan etsiä fiksuja juttuja alesta, eikä haalia jotain perusakryylihöttöneuleita koska "wau, tää maksaa VAAN 9,95 ja menee ekassa pesussa pilalle" :--D

karpalokinuski: joo ei tosiaan ihan jaksa enää samallail vaan kierrellä kattelemassa vaatteita kun tekee sitä päivästä toiseen työkseen :D vaatekauppaduuni pilaa shoppailuilon!

anonyymi: se johtunee siitä, että taidat käyttää explorer-selainta, jolla on jotain toimintaongelmia tän mun ulkoasun kanssa, ja koska ko. selain on sen verran kökkö muutenkin, et suosittelisin lataa esim Mozillan :--) !

asetonihuuruja: no, kulutustottumuksensa kullakin.. :D

 

Lähetä kommentti

pst, ennen kuin jätät kommentin, lue tämä pieni FAQ/UKK :--)
Olen 178cm pitkä,
koirani on japaninpystykorva,
teen kollaasit ja muokkaan kuvani PhotoFiltrellä,
ja jos sinulle näkyy tässä blogissa valkoinen laatikko tekstin/kuvien päällä, en osaa tehdä sille mitään, mutta kokeile vaihtaa selainta vaikka Mozillaan siitä Exploreristasi, tai päivitä se omasi ainakin uudempaan versioon, josko se sitten auttaisi! :--)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu