Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Hiusapua kaivataan!

maanantai 31. lokakuuta 2011

Hiusapua kaivataan!

Murskaan nyt suorilta käsin periaatteeni, että tähänhän blogiin ei tule maksimissaan kuin yksi postaus päivässä, ja ryntään kimppuunne jo toistamiseen tänään! Mutta kun sain aiheutettua itselleni pienen hiuskriisin ja kaipaan teidän mielipiteitänne.. :D

Olen jo muutamista asukuvista katsellut vähän kauhulla mun ei-minkäänväristä hiuskuontaloani ja miettinyt siis jo jonkin aikaa, että ehkä olisi ajankohtaista hipsiä kampaajan tuoliin, ja antaa ammattilaisen raikastaa vähän tuota hiusväriäni. Koskaanhan en ole oikeasti hiuksiani värjännyt, mutta nyt kesällä Anna Suomessa käydessään raidoitti ne varsin ihanan heleän vaaleiksi, ja rakastin kyseistä väriä kovin.

Nyt, viitisen kuukautta myöhemmin, voittekin arvata kuinka paljon tuosta väristä on jäljellä. Ja ihan hyvin olen pärjännyt siihen asti, kunnes katsoin tänä aamuna itseäni peilistä siskoni superkirkkaan lampun alla kylppärissä ja oli ihan pakko sanoa, että omg. Terkkuja vaan harmaavarpuselta. Ja ihan koska mitä nyt tällaisia asioita suotta sen kauemmin miettimään, varasin itselleni huomisaamuksi kampaajan tänne Joensuuhun.



Ja koska aika on tosiaan huomenna, meinaa mulle tulla ihan vähän pieni väripaniikki. Ajattelin alunperin ihan vain taas raikastaa tätä omaa väriäni, mutta kun rupesin tuossa FB-chattailemaan Kimmon kanssa, tuli sieltä väriehdotuksiksi tummaa, ja linkitettyinä nuo Alban ja Anistonin kuontalot, saatoin ehkä vähän innostua sellaisesta karamellisen, kinuskisen ja hunajaisenkin blondista?! Ja ylläolevista kuvistahan Kimmo lätkäs lempparikseen itseasiassa tuon SJP:n hiusvärin. APUA sanon minä! Mua alkoi nimittäin houkuttaa ihan oikeasti kunnolla ensimmäistä kertaa elämässäni hiusten kunnollinen värjäys..! Niin paljon kun tätä luonnollista väriäni rakastankin, on siihen ehkä ihan himpun verran saattanut tässä viimeisen 24 vuoden ajan kyllästyä. Ja jos kuitenkin lähtisi hillitymmin tuollaiselle "tummanvaalealle" linjalle, niin ei ihan liian radikaaliksi muututtaisi?

Vai mitä TE sanotte? :) Kuulisin mielelläni mielipiteitänne, ei mulla nimittäin ole vielä mitään hajua minkälaista leikkaustakaan kannattaisin. Mutta hei, ei sit saa suuttua jos seuraavissa asukuvissa mulla on edelleen samanpituinen tukka "hieman latvoista siistittyinä" ja väri lähinnä kirkastettuna, olen nimittäin edelleen aika kovasti myös tämän luonnollisuuden perään ihan jo sen kaikeissa helppoudessakin... :D

Tunnisteet:

17 kommenttia:

31. lokakuuta 2011 klo 19.03 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

en kyllä osaa kuvitella sulle tummempaa hiusväriä, mutta niinku ite sanoit, se ei olisi mikään shokeeraava muutos mutta noi kuvassa olevat värit on tosi hienoja ! :) anistonin varsinkin :)

 
31. lokakuuta 2011 klo 19.11 , Blogger Marjaana kirjoitti...

Mä en tekisi mitään, sun oma hiusväri on niin upea luonnostaan! :) Mahtavaa että jollain on luonnollisesti tuonväriset hiukset. Tottakai ymmärrän että haluttaisi kokeilla jotain erilaista välilä... Nuo Jennifer Anistonin hiukset ovat kyllä upeat jos tummempaa suunnittelet. :)

 
31. lokakuuta 2011 klo 19.13 , Blogger Paula kirjoitti...

Kyllä tuollainen tummanvaalea varmasti sopisi sulle :) Kokeilen kuitenkin varovasti, ettei tuu liian radikaalia heti kerralla.

Just tässä ite yritän vaalentaa tummanruskeasta lähemmäs vaaleeta omaa väriä, toivottavasti onnistuu ja vältyn värinpoiston oranssilta vaiheelta!

 
31. lokakuuta 2011 klo 19.18 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

sjp:n hiusväri on kyllä tuossa kuvassa ihan täydellinen! oon ite ollut nyt 19vuotta värjäämättä luonnonvaaleaa tukkaani ja ai, että alkaa kyllästyttää! ehkä mäkin uskaltaudun kampaajalle ja hankin jotain muutosta! myös jennifer anistonin hiusväri on aina yhtä ihana!

 
31. lokakuuta 2011 klo 19.19 , Blogger Sade kirjoitti...

Voi jooo!! Tollaset SJP:n tai Alban väriset hiukset sopis sulle ihan älyttömän hyvin :)
Siis juuri tuollanen luonnollinen ja (hyvällä tavalla)"maantienvärinen" ruskea ois niiin ihana.. Ja sopis tuohon sun hiustyyliin ku nenä päähän!
Voi ei,nyt rupes itteäki himottaa..

 
31. lokakuuta 2011 klo 19.41 , Blogger hennu kirjoitti...

Sulle vois passata semmonen vähäsen ruskeampi tukka, kuitenkin vielä vaalea :) Ehkä jotain Anistonin ja Witherspoonin välillä. Eihän sulle kuitenkaan siitä kovin tumma voi tulla, kun juuresta kasvaa silti vaaleaa :) Ja ihan varmasti saat helposti sen takas vaaleaksi, kun niin haluat :) Rohkeasti vain!

 
31. lokakuuta 2011 klo 20.24 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hei jee, Joensuu! Saanko kysyä missä kampaajalla kävit? Ainakin jos lopputulos on hyvä, niin sitte ois kiva kuulla, koska oon tänä vuonna itse muuttanut joensuuhun ja kampaaja on täällä ihan hakusessa ja hiukset muistuttaa niin ylikasvanutta että en kestä tätä enää :D

Ja niin! Oon kyllä sitä mieltä että toi sellanen SJP tyylinen vähän tummempi vois olla upee sulla! Kannattaa ottaa riski ja kokeilla, ei se kuitenkaan lopullista ole :)

 
31. lokakuuta 2011 klo 20.28 , Blogger Rumpalin äiti kirjoitti...

Vaihtelu virkistää! Mielestäni noita Anistonin hiuksia vaan ei voi helposti voittaa. Klassiset. Itsekin olen vasta vuoden päivät uskaltautunut värjäilemään koko hiuskuontaloani. Parasta on, että ei tee mitään ihan liian radikaalia vaan esimerkiksi vaan syventää omaa väriä niin, että hiukset näyttävät luonnolliselta ja eloisilta :)

 
31. lokakuuta 2011 klo 20.36 , Blogger Saana kirjoitti...

oon vahvasti sitä mieltä että sulle sopis semmoset hunajaisen vaaleenruskeet(: ei ois liian radikaaliakaa

 
31. lokakuuta 2011 klo 21.19 , Anonymous Ivanka kirjoitti...

Noinkin heleän vaaleaa ihoa vasten joku lämminsävyinen vaalea sopisi varmasti hyvin. Ehä raidoitusta?:)
Suomalaista ohuehkoa hiuslaatua ei kannata myöskään juuri pätkiä - näyttää hyvältä vain hetken! Ehdottaisin jotakin vaaleaa, tasapitkää polkkatukkaa, sopisi varmasti hyvin:)

 
31. lokakuuta 2011 klo 22.09 , Blogger Little talks from my head kirjoitti...

Blaken hiusväriä on aina pakko ihailla! Jotenkin mahtavan kultanen sävy :>

 
31. lokakuuta 2011 klo 22.41 , Blogger llaura kirjoitti...

anonyymi: en minäkään, mutta katsotaan mitä tuleman pitää :)

Marjaana: pääseehän sitä omaan väriin takaskin, jos alkaa kaduttamaan :) ja valitettavasti nuo tummenee kyl ajan/"iän" myötä koko ajan, että kohta värjäys alkaa olee vähän väistämätöntäkin jos ne jonkin värisenä haluaa pitää :)

Paula: juu ei tässä bruneteks oo tarkotus vielä ainakaan lähteä muuttumaan ;) tsemppiä värjäilyihin sinnekin!

anonyymi: ne on molemmat varsin vallottavat!

Sade: hih, katsellaan mitä huominen tuo tullessaan :)

Hennu: kiitti kannustuksesta muru, ehkä mä uskallan kokeilla! :)

anonyymi: oon menossa Ykköspaikkaan tohon Kauppakadulle, siskoni sitä mulle suositteli :) toivottavasti tulee hyvää jälkeä, ja kiitos kannustuksesta, kai se pitää vaan uskaltaa!

Polaliina: virkistäis nimenomaan :) ! juurikin tuota syventämistä nyt kaipaisin, en sentään vaaleudesta luopua halua :)

saanaps: totta :) kiitos kommentistasi!

Ivanka: mulla on niin luonnontaipuisa tukka, että tasapitkään polkkaan menis varmaan hermot, mutta se muakin on jotenkin kyllä himottanut itseänikin! katsellaan :)

Johanna: Lively on kyllä mun varsinainen hiusidoli kyllä aina :)

 
31. lokakuuta 2011 klo 23.07 , Blogger Senja kirjoitti...

todellakin kannattaa kokeilla! aina voi palata takaisin ja vaihtelu ihan oikeasti virkistää :) toi tummanvaalea voisi tuoda ihan uudenlaista särmää kasvoihin! kaikki noi kuvien hiukset on tosi kivoja:)

kokeile ihmeessä!!

 
1. marraskuuta 2011 klo 9.39 , Blogger bonbon kirjoitti...

Moi! :)
Mä sanoisin, että kannattaa harkita erittäin tarkkaan ennenkö ottaa mitään raitoja enempää.. Mulle kävi meinaan sillai, et mun (suunnilleen sun hiusten värinen) luonnostaan vaalea tukka alko kasvattaan asfaltinharmaata tyvikasvua, vaikka olin värjänny vaan vaaleella kevytsävytteellä! :( No sillon se ei haitannu, koska muutenkin halusin tummat hiukset ja seuraavat pari vuotta menikin hiustenvärjäilyyn ja värin vaihteluun aina ruskeesta punaseen ja mustaan. About 2,5 vuotta sitten päätin, et nyt saa värjäily riittää ja alotinkin kovimman värjäysrumban ikinä: blondauksen. Ja joo siihen meni se 2 vuotta ennenkö olin saanu kaiken punasen/oranssin/keltasen/kultasen pois tukasta :s Nyt on vaaleet hiukset ja rakastan näitä, mut joudun käymään 2-3kk välein laitattamassa blondejaraitoja, koska mun hiukset tosiaan on asfaltinharmaat nyt :'( Ei siinä mitään, tykkään kun nyt on luonnollisen näköset hiukset kun pilkottaa jostain sitä harmahtavaa väriäkin, mut toisaalta harmittaa, kun miettii, et vois olla kokonaan värjäämättäkin :/

En siis sano, että et missään nimessä värjäis, mut kannattaa miettiä tarkkaan, et haluaako sen täysin blondin värin kuitenkin parin kuukauden päästä takas. :) Mut toi alin vasen kuva olis kyllä niin sua, ei tosiaan radikaali muutos, mut erilainen, varmasti sulle ainakin kun ekaa kertaa olis jotain muutakin väriä päässä. :) ainoo vaan, et sit kun tulis taas vaaleeta juurikasvua, hiuksissa menis sellanen raita :D

 
1. marraskuuta 2011 klo 14.26 , Blogger llaura kirjoitti...

Senja: virkistää todella, nyt ihmettelen vaan miksen värjännyt jo aiemmin näitä :)

bonbon: heh, sekin on jännä miten oma luonnollinen hiusväri alkaa oikeasti näyttää asvaltilta sen jälkeen kun niitä on jollain keinovärillä sävytellyt! :) mulla nyt iän myötäkin tummuu oma hiusväri koko ajan, ja parhaiten/pahitenhan sen näkee kun sitä omaa väriä on korostanut jollain vaaleammalla, yhtäkkiä oma tyvikasvu onkin kovin tummaa!

mutta ainakaan tällä hetkellä ei mihinkään kovin tummaan ole tarkoitus lähteä värjäyskierteilemään, tämä muutaman asteen entistä tummempi on nyt ainakin mitä mainioin ja olen oikein onnellinen että uskalsin raitoja enemmän sitä värjäillä, ei ainakaan heti ole sellainen olo että kaipaisin sitä ihan ominta väriä takaisin - onhan tämäkin kuitenkin sen verran lähellä sitä omaa tyvikasvua, että säilyy luonnollinen look :)

 
1. marraskuuta 2011 klo 15.53 , Blogger Sanna kirjoitti...

Heh, mulle kävi ihan päinvastoin, mä halusin vaalentaa mun tummia hiuksia :D elokuussa tein ekan värinpoiston, mikä oli tosi laikukas (eikun olin mä sitä ennen käyttänyt jottain tallinnasta ostettua halpis raidoitusainetta, mikä ei tarttunut ollenkaan), mutta laikut haaleni ja se oli oikeestaan aika jees. annoin olla sillä tavalla aika kauan, ja sit värjäsin tyvikasvun takia uudestaan vaaleella, jolloin ne laikut katos, mutta tumma väri ei silti poistunut. senhän näkee mun fb-kuvastakin. nyt perjantaina sit sain tarpeekseni, ja halusin ne vaaleet nyt vihdoinkin. väripoisto ja tuloksena oranssinkeltaset hiukset. joo se tummuus lähti vihdoin, mutta tilalle tuli oranssit hiukset. ei musta ole blondiksi kotikonstein.. enkä raaski maksaa 100e kampaajakäynnistä, kun en välttämättä kuitenkaan tykkää lopputuloksesta.
lauantaina sit pistin tallinnasta ostetun ruskean värin päähän, ja plaaaah.. no sehän tarttu heti, ei ehtinyt vaikuttaa ollenkaan, pesin pois heti kun olin saanut niskahiuksetkin värjättyä, ja oli punertava. ja on edelleen. mulla on jotain punapigmenttiä päässä ihan liikaa >:/ noh, nyt mennään sit taas hetki brunettena, mut kyllä ois suunnitelmissa ja haaveissa saada vaaleemmanruskeet hiukset...just niinku noi sunkin lempparit. harmi vaan, kun mulla on ihan harmaa juurikasvu (harmaa maantie), niin joutuu kuitenkin värjäämään juurikasvua, ja siitä haluisin pois :( mut en voi olla vielä harmaahapsinen! :D
tällanen avautuminen :D
toivon lisää kuvia hiuksistasi, eiköhän niitä vielä tule :) ja kiva kuulla oikeesti, että ootte nyt selvittänyt asiat ja asiat on paljon paremmin :) ootte rakentanu vahvan pohjan!! hyvä!

 
4. marraskuuta 2011 klo 10.05 , Blogger llaura kirjoitti...

hyppysellinen: mä katoinkin sun profiilikuvasta et sulla on ihanan väriset hiukset nyt! ja toi hinta on juurikin se syy miksen käy helsingissä kampaajalla, nytkin sain värin ja leikkauksen kuudellakympillä tuol Joensuussa, ei kovin paha! mutta kiitos ihanasta kommentista muutenkin muru! <3 kyl tää tästä :)

 

Lähetä kommentti

pst, ennen kuin jätät kommentin, lue tämä pieni FAQ/UKK :--)
Olen 178cm pitkä,
koirani on japaninpystykorva,
teen kollaasit ja muokkaan kuvani PhotoFiltrellä,
ja jos sinulle näkyy tässä blogissa valkoinen laatikko tekstin/kuvien päällä, en osaa tehdä sille mitään, mutta kokeile vaihtaa selainta vaikka Mozillaan siitä Exploreristasi, tai päivitä se omasi ainakin uudempaan versioon, josko se sitten auttaisi! :--)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu