Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Mökkifiilis

torstai 14. kesäkuuta 2012

Mökkifiilis

Juoksufiiliksistä takaisin siihen rentoon ja kuluttamattomaan löysäilyyn, eli viikonlopun mökkireissuun. Jos juokseminen ja urheilu lähtökohtaisesti ei ole yhtään minua, niin tää mökkihengailu ei sitä taas yhtään enempää voisi olla. ♥ Kun K alkuviikosta noin viikko takaperin päästi suustaan sanat "oispa kiva päästä mökille", niin meni ehkä 15 minuuttia kun olin järkänny meille mökkiviikonlopun Leppävirralle!

 


Mun "the mökki", isovanhempieni kesäpaikka niin ikään Leppävirran eräällä ihanalla saarella oli vielä hieman saunarempassa, joten päädyttiin tällä kertaa toiselle mökillemme, isäni isän vanhalle kesäpaikalle, jota isäni ja setäni ahkeralla 10 vuoden leppoisalla aikataululla on tässä aikojen saatossa kunnostaneet taas asuinkelpoiseksi. Tää mökki on ihanan lammen rannalla, noin 20 minuutin ajomatkan päässä vanhempieni kotoa, ja sinne onkin ihanan helppo autolla huristella kun taas toiselle mökille pitää aina lähteä veneillen.

Ylämökki täällä viimeviikonloppuisessa mökissä alkaakin olla jo viime vuotisten remonttien jäljiltä oikein mainiossa asuinkunnossa, sauna nyt onkin uudempi ja oikein kelpo, ainoa mitä täältä puuttuu vielä on kunnon huussi ja metsän kaataminen mökin ympäriltä. Mun vanhemmat ovat olleet täällä viimeksi yötä vuonna 1988 (olin itsekin kyllä mukana jee :---D), ja tässä välissä kunnostusta vailla ollut mesta on "hieman" päässyt metsittymään. Mutta eiköhän sekin tässä vielä tänä kesänä edisty kun metsuri on tilattu ja Kimmo isän kanssa noita pienempiä puita jo nyt viikonloppuna tuolta kaatelikin!

Muuten meikäläisten mökkiohjelmaan kuuluikin sitten lähinnä saunominen, korttipelit, nukkuminen, syöminen ja uudestaan nukkuminen. Ei mitkään ihan tykeimmät kesäkelit tuolla vallinneet, mutta hei, siellä kun oli +17 astetta lämpöä, niin shortseissa tarkeni mainiosti! Oon niiin noista ilmastoista kotoisin, kaikki tuntuu Savossa paljon paremmalta. :---D Siinä missä täällä Helsingissä saa hytistä kahenkympin lämpötiloillakin vielä ihan kananlihalla ton hemmetin merituulen takia, Leppävirralla voi vetää hyvin patiolla bikineissä ja nauttia auringosta (sekä hyttysistä ah) täysin tuulettomassa ympäristössä. Puhuin tästä viikonloppuna enemmänkin isäni kanssa, mutta oon vaan niin outona tästä Hesan meri-ilmastosta, ei Varkaudessa ikinä tuule! 

Noniin, jopa mulla riittää asiaa... :--D Mun piti tulla ihan vain heittää nää mökkikuvat ja jatkaa matkaa aamulenkille, mutta mökkeily, siitä nyt riittää aina jotain avautumista, on se niin lähellä sydäntäin. ♥ Pakko sen verran vielä sanoa, että mä voisin ihan oikeasti vaikka muuttaa lopullisesti tonne metsän keskelle. Siellä mä juoksentelisin maalaisteitä, kasvattelisin jotain perunoita takapihalla ja hengaisin vaan. Oispa elämä helppoa ja ihanaa, ei hektistä ja stressaavaa. Sais vaan olla ilman huolen päivää, pääsisi vähän lähemmäs sitä, mihin tääkin ihmiselo on oikeasti tarkoitettu. Ah. No, aina saa haaveilla!

Tunnisteet: ,

24 kommenttia:

14. kesäkuuta 2012 klo 11.09 , Blogger mira kirjoitti...

kivoja mökkikuvia ja tuo fiilis mikä niistä tulee <3

 
14. kesäkuuta 2012 klo 11.19 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mökkeily on kyllä ihan parasta! Itekin ollu nyt koko viikon mökillä joka itseasiassa sijaitsee kans Leppävirralla ;)

 
14. kesäkuuta 2012 klo 13.49 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Oi vitsi, mua harmittaa kun meiän porukat myi meidän mökin joka sijaitsi Rantasalmella :( ja toi on niin totta, Varkaudessa ei kyllä oikeesti kovin usein tuule jos vertaa etelämpään!

 
14. kesäkuuta 2012 klo 19.59 , Blogger IraCassandra kirjoitti...

Ihana auringonlasku <3 Mökkeily on jotain ihan parasta puuhaa! Varsinkin tälläsenä kesänä kun ei oo yhtään lomaa niin sitä totaalista rentoutumista kaipaa kyllä entistä enemmän..

 
14. kesäkuuta 2012 klo 21.12 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Se on Stadi, ei Hesa..

 
14. kesäkuuta 2012 klo 21.24 , Blogger llaura kirjoitti...

eipä se sen enempää ole stadi kuin hesakaan :)

 
14. kesäkuuta 2012 klo 21.25 , Blogger llaura kirjoitti...

kiva että tykkäät :)

 
14. kesäkuuta 2012 klo 21.25 , Blogger llaura kirjoitti...

ah, mä ootan niiiin lomaa että ehdin pidemmäksi aikaa kans mökille! nauti! :)

 
14. kesäkuuta 2012 klo 21.26 , Blogger llaura kirjoitti...

höh! :( mutta joo, Varkaus ei oo kyllä siitä tuulisimmasta päästä :)

 
14. kesäkuuta 2012 klo 21.29 , Blogger llaura kirjoitti...

se on rentouttavinta ikinä :) oispa ihana kun ehtiskin tuolla mökillä enemmänkin viettää aikaansa!

 
14. kesäkuuta 2012 klo 22.50 , Blogger Katri kirjoitti...

Tulipa ihana fiilis näistä kuvista ja tekstistä! ♥ Mä oon todennu saman, ei Mikkelissäkään IKINÄ tuule :D Voi vitsit että tuli hinku lähteä mökille, millonhan sais töistä vapaata, iih...

 
14. kesäkuuta 2012 klo 22.54 , Blogger Reetta // Rae -blogi kirjoitti...

Täydellisiä kesäkuvia, ei voi muuta sanoa! Tuolla jos missä rentoutuu :)

 
15. kesäkuuta 2012 klo 9.59 , Blogger llaura kirjoitti...

toivottavasti vapaat onnistuu, mökkeily on vaan niin jees! ♥

 
15. kesäkuuta 2012 klo 10.00 , Blogger llaura kirjoitti...

kiitos! se on kyllä totta, ei parempaa lomailupaikkaa olekaan!

 
15. kesäkuuta 2012 klo 10.11 , Blogger paula kirjoitti...

hihih, nää _stadilaiset_ on mahtavia kun ne aina jaksaa vetää herneen nenään tosta hesasta, mut aivopesi lukiokaveri niin että nykyään sanon melkein aina ihan helsinki vaan mut kyllä hesa on paljon symppiksempi ku stadi :D

 
15. kesäkuuta 2012 klo 11.09 , Blogger llaura kirjoitti...

sanos muuta! :--D mä kans jätin Hesa-sanan kokonaan pois joskus tänne muuttaessani, mutta nyt oon ottanu sen ihan kiusallakin takasin ;--) mun mielestä on vain ehkä maailman naurettavinta vetää palkokasvit nenukkiin siitä, että joku käyttää yhtä tiettyä murresanaa tästä ah-niin-muka-paremmasta pääkaupungistamme :D

 
15. kesäkuuta 2012 klo 15.30 , Blogger Mona kirjoitti...

Mä luin ton perunoiden kasvattamisen ensin että "kaivelisin jotain perunoita takapihalla", ja olin niistä mielikuvista jo ihan et AWWW MURU OOT NIIN SÖPÖ :D <3

 
15. kesäkuuta 2012 klo 18.44 , Blogger Riia kirjoitti...

Ihania mökkifiilistelykuvia! :) Oon ihan kade, kun ei mulla/mun perheellä ole edes YHTÄ mökkiä mihin mennä. Aina pitäisi vuokrata, ei voi tehdä tuollaisia extempore-retkiä.

 
17. kesäkuuta 2012 klo 0.26 , Blogger Mimmi More To Love kirjoitti...

Terkkuja täältä Savosta. MÄ EN HALUA TULLA HUOMENNA POIS!!! :/

Voin niin samaistua näihin sun ajatuksiin...

 
19. kesäkuuta 2012 klo 20.38 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ootko antanu anteeks sen ravintola Helmessä tapahtuneen?

 
19. kesäkuuta 2012 klo 23.40 , Blogger llaura kirjoitti...

:D <3

 
19. kesäkuuta 2012 klo 23.40 , Blogger llaura kirjoitti...

saahan tosta perheen omasta mökistä aika onnellinen kieltämättä olla! :)

 
19. kesäkuuta 2012 klo 23.41 , Blogger llaura kirjoitti...

Savoa ei voita mikään! <3

 
19. kesäkuuta 2012 klo 23.41 , Blogger llaura kirjoitti...

haha, anteeks kun nauran, mutta voi teitä pikkasia :D aika pienillä töyssyillä ootte elämässä tainneet päästä, jos tollanen vaatii jotain erillistä anteeksiantoa :)

 

Lähetä kommentti

pst, ennen kuin jätät kommentin, lue tämä pieni FAQ/UKK :--)
Olen 178cm pitkä,
koirani on japaninpystykorva,
teen kollaasit ja muokkaan kuvani PhotoFiltrellä,
ja jos sinulle näkyy tässä blogissa valkoinen laatikko tekstin/kuvien päällä, en osaa tehdä sille mitään, mutta kokeile vaihtaa selainta vaikka Mozillaan siitä Exploreristasi, tai päivitä se omasi ainakin uudempaan versioon, josko se sitten auttaisi! :--)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu